nedjelja, 15. svibnja 2016.

5 namirnica koje moraju biti na djecijem jelovniku

Poznato je da djeca trebaju imati zdrav i raznovrstan način prehrane. Namirnice koje djeca jedu utječu na njihivo zdravlje, nivo aktivnosti, koncentraciju i pamćenje. Ovo su namirnice koje moraju biti na djecijem jelovniku.

hrana za djecu

Voda
Iako klincima voda uopće nije zanimljiva, jer je ne reklamira nikakav lik iz crtića, upravo je ovaj zdravi napitak jedan od presudnih sastojaka za održavanje energije. Kada su dehidrirana, djeca su vrlo zbunjena te se jako teško koncentriraju, stoga je važno voditi računa o tome da piju dovoljno vode.

Kako ih nagovoriti? Djeca obično ne shvaćaju kada su dehidrirana, stoga je vrlo važno uvijek na dohvat ruke imati bočicu vode, posebice ako se živahno igraju ili provode vrijeme na suncu. Najbolje bi bilo izostaviti vodu s okusom jer najčešće sadrži umjetne arome, boje i zaslađivače. Vodi možete pokušati dodati okus s par kapi limuna, no djeca obično ne vole kada ‘nešto pluta’. Najbolji trik leži u odabiru bočice vode – prepustite klincima da sami odaberu bočicu koja im se najviše sili je, pak, zajedno ukrasite crtežima. Odlična ideja je i u vodu ubaciti nekoliko kockica leda neobičnih oblika ili u čašu vode staviti šarene slamke.

Zobena kaša
Cjelovite žitarice su najbolji izvor energije, posebice za mališane koji se još uvijek razvijaju i rastu. Vlakana i ugljikohidrati u zobenoj kaši pružaju dugotrajan i dosljedan izvor energije, a dobra vijest jest da je možete pripremiti na puno načina.

Kako ih nagovoriti? Ako ikako možete, izbjegnite kupovnu zobenu kašu te je sami skuhajte. To neće oduzeti previše vremena, a izbjeći ćete dodane šećere, okuse i boje. U kašu dodajte malo maslaca i dok je još vruća, ubacite malo smrznutog bobičastog voća. Klinci neće moći odoljeti, posebice ako dodate i malo naribane čokolade na vrh.

Jaja
Poznato je koliko su proteini bitni za izgradnju mišića, a osim toga i dugo održavaju tijelo sitim. Međutim, klince je ponekad teško ili gotovo nemoguće nagovoriti da pojedu pošteni komad mesa. Stoga su jaja u ovome slučaju pravo rješenje. Jaja su čisti izvor proteina, a njihova mogućnost pripremanja na razna načine dodatno olakšava cijelu situaciju. Kako ih nagovoriti? Kajgana sa sirom je klasično jelo koje će većina djece pojesti, no isto tako užinu možete poboljšati kuhanim jajetom, a za male izbirljivce palačinke su odlično rješenje.

Banane
Mnoga djeca imaju iznenađujući nedostatk kalija, a taj problem se može manifestirati na razne načine, od letargičnosti do problema s pamćenjem. Kalij, koji je prijeko potreban organizmu za nromalno funkcioniranje te pomaže u regulaciji živčanog i mišićnog sustava, nalazi se i u marelicama, smokvama i šljivama.

Kako ih nagovoriti? Srećom, većina djece voli banane, no ako vašem djetetu baš i nisu drage, pokušajte komadiće smrznute banane pomiješati s jogurtom ili kremastim frapeom.

Riba
Istraživanja pokazuju povezanost pamćenja i uspješnosti na testovima s konzumiranjem ribe za doručak. Iako takav doručak ne bi oduševio ni jednog mališana, činjenica je da su pogodnosti ogromne. Omega-3 masne kiseline koje se nalaze u masnijoj ribi, poput lososa, dokazano smanjuju depresiju i hiperaktivnost te povećavaju koncentraciju. Osim toga, visoka razina proteina održava razinu šećera u krvi te organizam drži sitim i po nekoliko sati. Kako ih nagovoriti? Istraživanja su pokazala da djeca trudnica koje redovito jedu ribu češće vole tu zdravu namirnicu. Klincima pokušajte prvo ponuditi nešto poznato, poput komadića tune, a zatim pokušajte s komadićima lososa ubačenih u kajganu ili sendvič.


www.dobrevijesti.info/index.php/kategorije-vijesti/zdravlje-i-ivot/6472-pet-namirnica-koje-moraju-biti-na-djejem-jelovniku


http://doktorica.org/index.php/2016/05/09/pet-namirnica-koje-moraju-biti-na-djecjem-jelovniku/?preview=true 

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.