srijeda, 23. travnja 2014.

Kako jesti jeftino i zdravo?

Sa svakom posjetom supermarketu svjedoci smo kako cijene hrane rastu brzinom svjetlosti, a naše plate su godinama iste.
U nastavku slijedi nekoliko savjeta o namirnicama koje su izuzetno zdrave i nisu mnogo skupe.



Jedite povrće. Biljna vlakna su beskrajno zdrava i ključ su zdrave probave.  Vlakna produžavaju životni vijek, održavaju zdravlje debelog crijeva, smanjuju holesterol, poboljšavaju probavu, smanjuju rizik od srčanog udara, olakšavaju mršavljenje i smanjuju pojavu šećerne bolesti.

Najbolji izvori vlakana su  integralni hljeb, žitarice za doručak, mahunarke, voće i povrće. Upravo se mahunarke nalaze među najjeftinijima, pa tako obrok od pasulja, leće, boba, graška ili leblebije (slanutak), osim što je zdrav, čuva i vaš novčanik.  Navedene naamirnice pripremite kao varivo ili salatu.

Vitamin D je izuetno važan za zdravlje. Veliki broj ljudi, posebno žene u menopauzi nemaju dovoljno vitamina D. Ovaj vitamin tijelo treba za normalan metabolizam kalcija i zdravlje kostiju.  Izađite na sunce najmanje 15 minuta nekoliko puta u sedmici. Pronađite vitamin D u hrani. Sadrže ga: masna riba, orašasti plodovi, ali najbolji je izvor besplatan. To je naše drago Sunce. Izložite lice, vrat, ramena i podlaktice, najbolje u ranih jutarnjim i kasnim popodnevnim satima.

Omega 3 masne kiseline su prijatelji vašeg srca. Hrana koja sadrži visok procenat omega 3 masnih kiselina smanjuje učestalost srčanog udara. sprečava nastanak tromboza u krvnim sudovima i smanjuje rizik od upalnih procesa u tijelu, uključujući oboljenja zglobova. Omega 3 masne kiseline sadrže orasi, laneno ulje i riba.  Plava riba sadrži dosta omega 3 masnih kiselina i čuva vaše zdravlje, a nije mnogo skupa. Sardina je najbolji izvor omega 3 masnih kiselina. Jaja, orasi, ulje od repice sadrže omega 3 masne kiseline. Vitamin D i kalcij su neophodni za zdravlje kostiju, zuba i preveniraju nastanak osteoporoze.

Najbolji izvori kalcijuma su mlijeko i mliječni proizvodi,  susam i zeleno lisnato povrće poput kelja i špinata. Mlijeko s manje masnoće je dobar i jeftin izbor. Izbjegavajte aromatizirane jogurte, odaberite obični jogurt.

Odvojite vrijeme kako biste napravili plan namirnica koje treba da kupite ovaj mjesec. Dobar plan je najbolji način da istovremeno mislite na svoje zdravlje i vaš novčanik. Novac koji uštedite možete potrošiti na neko lijepo putovanje.

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.