utorak, 24. rujna 2013.

Da li ste znali da vitamini mogu biti opasni?

Mnogi od nas su čuli izreku da u životu ne treba pretjerivati. To se posebno odnosi na multivitaminske preparata,  koje često koristimo u pogrešnom ubjeđenju da su čudotvorno zdrave za naš organizam.  Nikada nemojte zaboraviti činjenicu da je priroda savršen mehanizam i da se najzdravije stvari nalaze u hrani, a ne u hemijski sintetisanim tabletama.



Višak selena u ishrani je povezan sa razvojem šećerne bolesti. Prekomjerni unos beta karotena se povezuje s rakom pluća. Da li ste znali da pojačan unos vitamina C u vaš organizam može izazvati krvarenje? Vjerovatno niste znali ni činjenicu da povećan unos vitamina E može štetno djelovati na vaše srce?

Vitaminske i mineralne dodatke prehrani, odnosno suplemente treba koristiti isključivo onda kada je objektiviziran nedostatak nekog vitamina ili
minerala. Prethodno se obavezno morate konsultovati sa vašim ljekarom. Multivitaminski preparati mogu uzrokovati ozbiljnu štetu vašem organizmu.

Čudotvorne tablete omega-3 masnih kiselina koje olakšavaju bol u zglobovima i poboljšavaju mentalno zdravlje povećavaju rizik od raka prostate za 44%, pokazalo je novo istraživanje američkog centra Fred H. na više od 2000 muškaraca. Povećan rizik donose i prekomjeran unos vitamina C, E, kalcijuma, selena i beta karotena, pise Daily Mail.

Multivitamini su najpopularniji oblik suplemenata koje mnogi od nas koriste. Obično se radi o kombinacijama više vitamina i minerala, od B vitamina do bakra. Do danas nije objektiviziran niti jedna velika studija koja bi potvrdila tezu da multivitamini produžavaju život. Neke studije su pokazale da određeni multivitaminski preparati donose više štete, nego koristi.

Vitamin C
Jedan od prvih otkrivenih vitamina najstariji je dodatak ishrani sve od 1750., a 11. godišnja studija na više od 23.000 ljudi utvrdila je kako dnevne doze veće od 1000 mg vitamina C nosi  gotovo 3x veći  rizik prijevremene smrti kod žena u menopauzi. Svjetska zdravstvena organizacija preporučuje ograničavanje dnevnog unosa vitamina C na 40 mg na dan, a veće količine povećavaju opasnost unutrašnjeg krvarenja.

Vitamin E
Vitamin E koji se nalazi u orašastim plodovima, klicama, pšenici i ulju od velikog je značaja za zdravlje ćelija, a prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije preporučen je unos 3-4 mg na dan. Istraživanja pokazuju da ishrana bogata vitaminom E umanjuje rizik od srčanih bolesti, no nema konkretnih dokaza da isti efekat ima dodatak tog vitamina u obliku tableta. Tako je studija klinike Cleveland na više od 4000 ljudi utvrdila kako dodatak tog vitamina povećava rizik od raka prostate za 17%, a zatajenja srca za 13%.
Stručnjaci kažu da jedno jaje ili 28 mg badema na dan je sve što ljudskom organizmu  treba kako bi unio dovoljne količine vitamina E, a njegov nedostatak u organizmu je zapravo rijedak, pa nema potrebe za dodacima.

Kalcijum
Ovaj mineral često uzimaju pripadnici starijih generacija kao način zaštite kosti od osteoporoze, no time istovremeno povećavaju rizik od nastanka polipa u crijevima. Takođe, studija da više od 280.000 ljudi je pokazala kako prevelik unos kalcijuma u ​​tabletama povećava rizik od srčanih bolesti za 20%. Zdravstveni radnici preporučuju maksimalan unos kalcijuma od 700 mg na dan.

Selen
Mineral koji se tek u tragovima nalazi u plodovima mora, mesu i žitaricama ključan je faktor za osiguravanje dobrog imuniteta. No, iako se preporučuje za sprečavanje bolesti srca, prekomjeran unos selena može biti štetan, a visoke doze povezane su s većim rizikom od dijabetesa tipa 2, pokazala je studija Medicinske škole Varvick. Dok je muškarcima potrebno oko 0,075 mg na dan, žene ne bi trebale da unose više od 0,06 mg selena.

Beta karoten
Beta karoten se u tijelu pretvara u vitamin A i važan je za dobar vid, zdravu kožu i imunitet. Istraživanja pokazuju da pušači koji redovno uzimaju veliku dozu od 20 mg beta karotena na dan imaju 8% veći rizik od nastanka raka pluća, a poznato je da on izaziva mučninu u želucu, kao i bol u zglobovima, te vrtoglavicu.

svevesti
24sata.hr

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.