petak, 21. lipnja 2013.

Šta nam krade energiju?

Telefoniranje

"Gubite mnogo telesne tečnosti iz usta kad mnogo pričate", objašnjava Džanel Berlou iz privatne londonske klinike TMI. Ona kaže da je kod radnika koji su zaposleni na centrali ili u takozvanim kol centrima to glavni razlog zamora. To važi za sekretarice ili biznismene koji dobar deo poslova obave telefonirajući. Dehidratacija dovodi do zgušnjavanja krvi, čime se smanjuje dovod kiseonika u ćelije celog organizma. Ako ste primetili da u toku radnog vremena mnogo telefonirate, postarajte se da pijete više vode nego obično. Odmah ćete se bolje osećati.



Nizak pritisak

 Dok je visok krvni pritisak opasan po zdravlje, nizak pritisak po pravilu izaziva osećaj zamora i iscrpljenosti. „Iako ne znamo precizno zašto je tako, pretpostavljamo da on dovodi do toga da se mozak ne snabdeva optimalnom količinom krvi“, kaže dr Piter Rou sa Univerziteta Džons Hopkins u SAD. Najkarakterističniji simptom niskog pritiska jeste vrtoglavica kad naglo ustanete ili ako dugo stojite.

Uživanje u hrani

 Ako se radujete dobrom obroku, povećava se količina tečnosti za varenje hrane, pa naš organizam apsorbuje mnogo više hranljivih sastojaka iz namirnica. Kakve to veze ima s umorom? Manjak gvožđa je jedan od najčešćih uzroka umora kod žena, tako da je neophodno da obratite pažnju na pravilnu ishranu i ako je potrebno uzimate tablete gvožđa.

Zračenje

 Pozitivni joni, koje emituju električni uređaji ili erkondišni, izazivaju pojačano lučenje hormona koji nas čini umornim i depresivnim. Stručnjaci preporučuju korišćenje jonizatora da bi se povećala koncentracija negativnih jona u vazduhu pošto će nam oni popraviti raspoloženje i podići energiju.

Loš jastuk

 Ako vam je jastuk loš, vrat vam neće zauzimati pravilan položaj dok spavate. To izaziva ne samo napetost i bolove vratnih mišića, već i lošiji protok vazduha dok spavate, a samim tim i umor. Stoga obavezno promenite jastuk koji je previše star.

Preterano planiranje

 Ako spadate u ljude koji prave spisak stvari koje toga dana treba da urade, imate više šanse da se osećate umornim od osoba koje nemaju tu naviku. Istraživači sa Univerziteta Tilburg u Holandiji su otkrili da su osobe koje razmišljaju o tome šta sve treba da obave više sklone zamoru, jer ih teret tih obaveza previše pritiska.

Kompjuter

 Hormon melatonin nas stimuliše na san, ali sjaj monitora usporava njegovo lučenje, naročito ako gledate nešto što zahteva koncentraciju. Tako vam se povećavaju šanse da kasno legnete, što znači da ćete lošije spavati i ujutru ustati umorni. Lekari preporučuju da uveče nešto čitate ili slušate muziku, a sve što je vezano za kompjuter obavite pre toga.

 Izvor : Zdravlje

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.