subota, 16. ožujka 2013.

Ishrana kada se osjećamo loše


Svi smo čuli za izreku "ono si čime se hraniš". A to je najtačnije onda kada se osećamo loše.
Tada nam treba nešto dodatno, da bismo nadoknadili energiju i snagu. Od ishrane u velikoj meri zavisi kojom ćemo se brzinom oporaviti.


Pa ipak, neke bolesti, kao što su artritis, rak, depresija, za posledicu imaju i gubitak apetita, tako da tada nije lako hraniti se pravilno.

Evo nekih elemenata koji su telu najpotrebniji za vreme bolovanja:


Proteini

Najvažniji elementi koji su vam potrebni kada se osećate slabo su proteini, i to zbog održavanja snage i telesne težine.
Ako ste veoma bolesni i ne osećate glad, a ne uzimate hranu, samo možete pogoršati stanje.
Pokušajte tad da o hrani razmišljate kao o leku. Ako ne možete da uzimate čvrstu hranu, napravite visokokaloričan napitak, smućkan u blenderu.
Takođe se preporučuju jaja, jer ne zahtevaju napor žvakanja i sadrže dosta proteina.



Kalcijum

Kalcijum je esencijalni mineral koji je
potreban pre svega ženama,
od adolescencije pa nadalje. Važan je za optimalno zdravlje kostiju i dr. Jogurt je lagana namirnica bogata kalcijumom.



Multivitamin

Najbolje je vitamine uzimati u njihovom prirodnom obliku - voću i povrću.
Ali, budući da je teško napraviti savršeni režim ishrane koji obuhvata sve potrebne elemente, stručnjaci ipak preporučuju da bolesne osobe uzimaju multivitamine svakog dana.
Pogodne su kombinacije minerala i vitamina u šumećim tabletama, koje možete naći u svakoj apoteci.
To naročito važi za stare osobe i za hronične bolesnike. Da biste izabrali odgovarajuću kombinaciju vitamina, poželjna je konsultacija sa lekarom.


Vlakna

Prosečnoj osobi potrebno je od 21-38 grama vlakana dnevno, a to neznatno varira u zavisnosti od pola i godišta.
Uopšteno govoreći, vlakna se nalaze u voću, povrću i žitaricama.
Ako nemate mnogo apetita za te cele namirnice, onda pokušajte da jedete cerealije u mleku - tako ćete snabdeti svoj organizam sa dovoljno vlakana.


Kalorije

Ako zbog bolesti gubite telesnu težinu,
lekari preporučuju i namirnice bogate kalorijama, koje vam inače ne bi preporučili, npr. avokado ili sladoled.

I još nekoliko saveta:

*

Vodite lični dnevnik ishrane. Tako ćete najbolje znati kako koja vrsta hrane utiče na vaše zdravlje.
*

Zaobilazite brzu hranu - tačno je sve što se priča o njoj.
*

Jedite u manjim obrocima. Idite u šetnju ili vežbajte da biste pojačali svoj apetit.

tvorac grada

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.