subota, 16. ožujka 2013.

Dobre i loše navike


Koje su to najkorisnije, a koje najštetnije stvari po naše zdravlje?

Ako ste već posvećeni zdravom životu, ili barem želite u doglednoj budućnosti da se tome posvetite, onda proverite male stvari koje činite svakog dana. Da li doručkujete krofnu ili dve? Ručate li često hamburger i pomfrit? Kod kuće, da li se "parkirate" na kauč, posle celodnevnog sedenja na poslu? Da li često imate osećaj da ste preopterećeni i da ste pod stresom?


Nećemo okolišati: vaše najbolje i najgore navike imaju uticaja na srce, mozak i celokupno zdravlje.

Ljudi često izgube iz vida da srčano oboljenje ne nastaje odjednom, već se razvija u toku niza godina, i posledica je nebrige i loših navika.

Vaše mentalno stanje je bitan deo celokupne zdravstvene slike. Istraživanja pokazuju da depresija i stres mogu dovesti do srčanih oboljenja. Kada je telo u konstantnom stanju uzbune, može doći do srčanog udara.

Navike koje štete zdravlju

Koja se od sledećih navika odnosi na vas?

Pušenje

Znate da bi trebalo da prestanete, ali... Suočite se s tim - pušenje je upravo najgora stvar koju možete sebi raditi. Zna se da može biti uzrok srčanog udara, šloga, kancera pluća i usne duplje.

Brza hrana i crveno meso

Vaš način ishrane je meni brze hrane. A u njemu ima puno soli, masnoća, holesterola i kalorija. Volite prženo crveno meso za ručak, krofne za doručak, a užinate kolačiće ili čips.

Preterano sedenje

Radite najmanje osam sati, a potom automobilom žurite kući da biste se odmorili. Najduže rastojanje koje pređete je put od garaže do kuhinje.

Neodlasci lekaru

Nemate naviku da odlazite lekaru i ako vam nije dobro, to rešavate sami. Ne proveravate nivo holesterola niti bilo čega drugog.

Navike koje su dobre po zdravlje

Zdrava ishrana

Jedete cerealije ili ovsenu kašu za doručak. Jedete sveže voće i povrće. Prešli ste se sa belog hleba na integralni.

Hodanje

Otkrili ste tajnu posedovanja dobre forme - isključili ste TV i krenuli u šetnju. Potom vam je to prešlo u naviku. Povremeno se penjete stepenicama. Izlazite nekoliko autobuskih stanica ranije da biste prošetali do posla.

Godišnji lekarski pregled

Svake godine uradite osnovne provere. Slušate savete svog lekara.

Opuštanje

Našli ste načine da se oslobađate stresa. Joga, meditacija, razgovori sa prijateljima... Imate hobi i interesovanja van posla.
Razmislite o svojim navikama. Ne možemo u potpunosti kontrolisati stanje svog zdravlja, ali na neke stvari možemo značajno da utičemo.

tvorac grada

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.