četvrtak, 7. veljače 2013.

Kako uspješno držati dijetu?

Nemojte se odreći sve slatke, kalorične hrane u kojoj toliko uživate – dovoljno je da u svakodnevnu rutinu ubacite nekoliko koraka koji će vam ubrzati metabolizam i na duže vreme pomoći u topljenju kilograma.


Obavezno doručkujte

 Da li ste znali da sumo rvači u Japanu preskaču doručak kako bi se ugojili? Razlog je jednostavan – izostanak doručka usporava metabolizam i podstiče “lepljenje” viška masnoća.

 Zato je obavezno da dan započnete kombinacijom vlakana i nemasnih proteina kako biste ubrzali metabolizam i bili siti do ručka.

 Dodajte vašoj dijeti više vlakana

 Vlakna su tajni sastojak gubljenja kilograma jer smanjuju osećaj gladi, pa ćete tokom dana jesti manje.

 Američka nutricionistička asocijacija preporučuje minimum 30 do 35 grama vlakana dnevno za žene i 38 grama dnevno za muškarce.

 Veoma je lako dostići tu količinu – dovoljno je da pojedete činiju integralnih žitarica obogaćenih vlaknima za doručak ili keksić uz jogurt za užinu.

 Povećate unos mlečnih prerađevina

 Jedna studija je pokazala da mlečne prerađevine ubrzavaju gubitak kilograma zbog kalcijuma koji se u velikim količinama nalazi upravo u ovim namirnicama.

 Ljudi koji su redukovali unos kalorija i uključili tri do četiri porcije mlečnih prerađevina izgubili su mnogo više kilograma od onih koji su unosili hranu jednake energetske vrednosti, ali bez mleka.

 Mleko je izvor kalcijuma i proteina, ali je bogato zasićenim mastima koje mogu blokirati arterije. Zato birajte niskomasne ili bezmasne mlečne proizvode kako biste izbegli suvišne kalorije, a telu dali sve što mu treba.

 Začinite

 Pomenuto istraživanje pokazalo je da unos kapsicina, sastojka koji se nalazi u čili papričicama može privremeno ubrzati vaš metabolizam i pomoći vam da se osećate sitim posle obroka. Čak i jedan ručak obogaćen kapsicinom može smanjiti nivo hormona gladi – grelina i podići nivo GLP-1, u mnogo većoj meri nego običan obrok.

 Zato se ne ustručavajte da dobro začinite hranu – dodajte “Tabasko” jajima, kari u supu i ljute papričice u Bolonjeze sos.

 Počnite obrok supom

 Supa zasićuje, a velika činija je odličan izbor za situacije kada želite da izbegnete nepotrebne kalorijske izazove.

 Mnoge supe imaju malo kalorija, a mnogo vlakana što ih čini zdravim i ukusnim. Prema studiji Pen Stejt univerziteta u Sjedinjenim Američkim Državama, žene koje su jele supu od piletine i riže pre ručka, unele su oko 100 kalorija manje od onih koje su preskočile ovo fino predjelo.

 To znači da bi takvom uštedom mogli da izgubite oko pet kilograma za godinu dana.

 Bistre supe sa povrćem su bolji izbor od krem supa, jer imaju manje kalorija. Zato se odlučite za minestrone ili supu od mahunarki koje su izuzetno bogate vlaknima, a siromašne kalorijama.

 Radite vežbe pod opterećenjem

 Treninzi snage obično se vezuju za bodi bildere ili profesionalne sportiste. Ipak, ovo je najbolja vrsta vežbanja za one koji žele da izgube kilograme.

 Treninzi snage ojačavaju ligamente i tetive koji pružaju oslonac zglobovima i smanje verovatnoću da se povredimo tokom drugih aktivnosti.

 Vežbe s tegovima povećavaju volumen mišića što rezultira ubrzavanjem metabolizma. To vam dozvoljava da jedete više bez dobijanja na težini, jer će vaše telo brže sagorevati kalorije. Kombinovanje vežbi s tegovima sa kardio treningom uz zdravu dijetu je najbolji način za postizanje optimalne telesne težine i opšteg zdravog stanja organizma.

 Izvor: B92

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.