utorak, 25. prosinca 2012.

Zablude o vašem imunitetu


Kad dođe vreme prehlada i gripa svi se trudimo da ojačamo imunitet. Međutim, da li to radimo na pravi način?

Postoji mnogo pogrešnih i pravih načina da izgradite jak imuni sistem. Proverite da li poznajete činjenice ili ste žrtva zabluda.


MIT: SUPLEMENTI JAČAJU IMUNI SISTEM
Ako ste zdrava osoba sa imunim sistemom koji funkcioniše normalno, suplementi mu neće dati podsticaj. Neki dodaci, kao što su riblje ulje i vitamin D, su naučno dokazano dobri za zdravlje srca, kostiju i imuni sistem. Međutim, za većinu dodataka ima malo ili nimalo dokaza da su efikasni u jačanju imuniteta.

MIT: ZA DOBAR IMUNITET DECI SU NEOPHODNI VITAMINI
Kod zdrave dece, izbalansirana ishrana sa dosta voća, povrća, integralnih žitarica, zdravih ulja i posnog mesa jenajbolji izvor vitamina i minerala. Ako vaša deca jedu raznovrsnu hranu, aktivni su i redovno ih vodite kod lekara onda im suplementi nisu potrebni. Neophodan im je jedino dodatak vitamina D kao zaštita od rahitisa.

ISTINA: VOĆE I POVRĆE JAČA IMUNITET
Zdrav načina života je najbolji način da vaš imuni sistem bude jak, a to uključuje i ishranu bogatu voćem i povrćem.

ISTINA: NEDOSTATAK SNA SLABI IMUNITET
Lišavanje sna remeti cirkadijalni ritam tela što može imati štetne efekte na funkciju imunog sistema. Odrasli bi trebalo da spavaju najmanje 7 do 8 sati noću, odojčad 16 sati dnevno, a deca školskog uzrasta 10 do 12 sati noću. Tinejdžerima treba oko 9 sati sna svake noći.

MIT: VEŽBANJE UTIČE NA IMUNITET
Vežbanje je dobro za zdravlje, ali naučnici još raspravljaju kako vežba utiče na funkciju imunog sistema. Neki stručnjaci veruju da umereno vežbanje može da poboljša imunitet, ali ta tvrdnja još nije dokazana.


MIT: OPTIMIZAM NE UTIČE NA IMUNI SISTEM
Pozitivan stav utiče na imunitet, ali naučnici još ne znaju zašto. U jednoj studiji posmatrani su studenti prve godine prava. Oni koji su imali optimistična očekivanja imali su i bolji imuni odgovor na bolesti.

MIT: POKRIJTE USTA RUKOM KAD KIJATE
Kašalj ili kijanje direktno prenosi klice na ruke što samo olakšava prenošenje virusa kada dodirnete kvaku, tastaturu ili dugme u liftu. Umesto toga, poklopite usta i nos maramicom kada kijate ili kašljete. Posle toga operite ruke sapunom ili koristite antibakterijskli gel.


relax forum

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.