nedjelja, 23. prosinca 2012.

Slušajte svoje tijelo


Tijelo je veličanstven stroj. Kada stvari krenu naopako, ako pažljivo slušate svoje tijelo, ono će vam reći što nije u redu.


Previše gaziranih sokova

Umjetna sladila mogu izazvati glavobolje, čak i migrene. Najopasnija su za osobe oboljele od genetskog poremećaja zvanog fenilketonurija. Njima fali enzima za razgradnju tvari (fenilalanin), ponajviše aspartama. Međutim, i oni koji ne boluju od genetskog poremećaja mogu osjetiti posljedice konzumiranja dijetnih gaziranih sokova, najčešće glavobolje. Zbog čega do toga dolazi? Istraživanja su pokazala da je aspartam potencijalni neurotoksin. Aspartam može izazvati oštećenje živaca kod ljudi. Jedan od glavnih osumnjičenika je metanol u aspartamu koji se u tijelu razlaže na mravlju kiselinu i formaldehid, a formaldehid pripada skupini kancerogenih tvari.

Ostali signali: pojačana želja za slatkom ili izrazito slanom hranom, nemogućnost da se usredotočite kao i razdražljivost.

Kada osjetite potrebu za gaziranim sokovima, uzmite mineralnu vodu i u nju dodajte malo prirodnog soka.

Gljivična infekcija

Ukoliko jedete previše slatke ili prerađene hrane, može doći do povećanog stvaranja Candide albicanis u vašem organizmu. Gljivice žive u našem tijelu i čine dio zdrave crijevne flore. U slučaju da osoba nema zdravu crijevnu floru, može doći do pojačanog stvaranja gljivica, te samim time i Candide.

Nagle promjene raspoloženja, umor, slab imunološki sustav, debljanje i česte gljivične infekcije samo su dio problema zbog pretjerivanja s gaziranim pićima.

Najbrži način da candidu vratite na normalnu razinu jest da malo manje jedete slatko. Naime, candida se širi u nazočnosti rafiniranog i nerafiniranog šećera. Smanjenje unosa hrane bogate šećerima može njihov broj dovesti na normalnu razinu. Međutim, svakako se posavjetujte s liječnikom ukoliko sumnjate da imate candidu.

Dehidrirali ste

Usne su odraz zdravlja i hidratacije cijelog tijela. Ako vam ne nedostaje tekućine u tijelu, vaše usne neće biti suhe. Manje vode u tijelu, znači manju vlažnost kože, našeg najvećeg organa. Ako neprekidno koristite balzam za usne kako ne bi bile suhe, to je znak da trebate piti više tekućine.

Ostali znakovi dehidracije su glavobolja, tamno žuta mokraća neugodna mirisa i suha koža.

Pijte dovoljno vode tijekom dana kako bi vaš organizam mogao normalno funkcionirati. Možete piti i biljne čajeve, i jesti dovoljno voća i povrća.

Unosite premalo vlakana

Zatvor je najjasniji pokazatelj tjelesne potrebe za više vlakana. Crijeva su ključna u procesu eliminacije. Kada dođe do zatvora, otrovne tvari koje se nakupljaju u crijevima mogu se vratiti u organizam, uzrokovati brojne upale i poremetiti hormonalnu ravnotežu i imunitet.

Posljedice zatvora mogu biti pojačan osjećaj gladi, probavni problemi, kožni problemi i upalna stanja.

Jedite više mahunarki, povrća, voća i cjelovitih žitarica. Stručnjaci preporučuju sjemenke bundeve, mekinje i sezam. Rižine mekinje su izuzetno bogat izvor vlakana, ne sadrže gluten te pospješuju eliminaciju toksina. Sva ova hrana u sebi sadrži velike količine vlakana i drugih hranjivih tvari. Stručnjaci preporučaju da dnevno unesete barem 35 do 40 grama vlakana. Time nećete poboljšati samo zdravlje crijeva, već ćete smanjiti rizik od dijabetesa i srčanih bolesti.

Premalo B vitamina

Pukotine ili ranice na kutovima usana mogu biti znak da vaše tijelo ne dobiva dovoljno B vitamina. Do nedostatka jednog ili više tipova B vitamina dolazi jako jednostavno, pogotovo kod mladih koji koriste velike količine rafinirane i prerađene hrane, šećera ili alkohola. Posljedice mogu biti anemija, manjak energije, umor, kožni problemi i tamni krugovi ispod očiju.

Jedite hranu s visokom količinom B vitamina. Najbogatiji izvor B vitamina je pivski ili prehrambeni kvasac. Vitaminom B su također bogate i pšenične klice, mahunarke, žumanjci, slatki krumpir, losos, crveno meso, jetra i perad.

Jedete nešto što vam ne odgovara

Ekcem je upala kože popraćena svrbežom, crvenilom ili mjehurićima. Netolerancija prema određenoj vrsti hrane stvara određenu razinu iritacije ili upale u crijevima. Tijekom vremena, iritacija se pogoršava te stvara pukotine u prostoru između stanica. Te rupe omogućuju nastanjivanje bakterija i toksina, a dolazi do nemogućnosti potpunog probavljanja bjelančevina i masti. Ekcem je odgovor tijela na toksine kojih se pokušava riješiti. Plinovi, nadutost, umor, problemi sa sinusima i otežana koncentracija su samo neki od problema koji se javljaju zbog prehrane.

Počnite s eliminacijom nekoliko vrsta hrane na koju sumnjate. Namirnice koje vam ne odgovaraju mogu biti pšenica, šećer, kofein, alkohol ili mliječni proizvodi. Eliminaciju ćete najučinkovitije napraviti ukoliko par tjedana ne jedete određeni tip hrane i osluškujete svoje tijelo. Primjerice, jedan tjedan jedete hranu baziranu na mliječnim proizvodima i pratite kako tijelo reagira. Na taj način ćete najbolje vidjeti ako jedete nešto što vam ne odgovara.

Previše kofeina

Kofein daje energiju kratkoročno, a nakon što prestane djelovati možete se osjećati još umornije. Kofein djeluje stimulativno na središnji živčani sustav. Pijete li ga u normalnoj količini neće vam naškoditi, dapače, može vam i pomoći. Primjerice, šalica kave ujutro vam može pomoći da se prije razbudite. Međutim, budete li unosili kofein tokom cijelog dana, osjećat ćete još veći umor. Uznemirenost, nesanica, nepravilan rad srca i učestalo mokrenje mogu biti znakovi prevelikog unosa kofeina.

Stručnjaci savjetuju da dnevno ne unosite više od 300 miligrama kofeina. Energiju podignite pijenjem veće količine vode, jedite voće i povrće, te cjelovite žitarice.

Manjak želučane kiseline

Ukoliko vam nedostaje želučane kiseline, vaše tijelo neće probaviti hranu učinkovito, naročito onu bogatu mastima i proteinima. Prilikom gutanja hrane, gutate i zrak. Taj zrak ima samo dvije opcije - zajedno s hranom završiti u probavnom traktu ili pak doći do jednjaka i izaći na usta. Što se više hrane taloži u želucu, veća je vjerojatnost da ćete podrigivati. Slab imunološki sustav, pucanje noktiju, kronične infekcije i plinovi još su neki simptomi manjka želučane kiseline.

Pojačano žvakanje hrane prije gutanja, polagano jedenje kako bi probavni trakt imao više vremena za prerađivanje, pogotovo proteina i masti načini u su na koje možete spriječiti podrigivanje. Sve u svemu, jedite i žvačite polako te uživajte u hrani i njenim mirisima. Ako ćete i dalje osjećati nelagodu u želucu, obratite se liječniku koji će vam najvjerojatnije dati kloridnu kiselinu u kapsulama kao dodatak jelu.

Manjak dobrih bakterija

Centar imunološkog sustava je smješten u crijevima. Neravnoteža bakterija u crijevima znači da se tijelo ne može braniti protiv neprijateljskih mikroba. Kao rezultat, dolazi do čestih prehlada.

Nadutost, nadimanje, zatvor, vaginalne infekcije, infekcije mokraćnog sustava, osip i gljivice na noktima mogu biti uzrokovani manjkom dobrih bakterija.

Najlakši i najukusniji način za poboljšanje crijevne flore je pojačano konzumiranje dobrih bakterija koje se nalaze u kupusu, jogurtu i kefiru.

yuforum

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.