subota, 29. prosinca 2012.

Odbacite cigarete

Znate da biste se trebali ostaviti duhana – bilo da pušite, žvačete ili šmrčete – pa zašto da odugovlačite? Duhan Vam uništava zdravlje, prazni novčanik i ostavlja Vas same u svijetu koji polako postaje svijet bez dima. Dakle, odredite datum kada ćete se ostaviti duhana i pridržavajte ga se. Preuzmite kontrolu nad svojim navikama i zdravljem.


Ovi savjeti mogu Vam pomoći da budete zdraviji:


Prekinite naglo. Sporo odvikavanje je i manje uspješno. Prekinite samostalno. Više od 90 posto ljudi koji su prestali pušiti učinili su to sami – tj. nisu sklopili dogovor sa drugom osobom koja želi prestati pušiti.

Ako se dogovorite s prijateljem, njegov ili njezin neuspjeh biti će dobar izgovor za Vaš neuspjeh. Nagradite se.

Postavite dnevne, tjedne, mjesečne ciljeve pa učinite nešto lijepo za sebe kada ostvarite te ciljeve. Proširite glas. Svima dajte do znanja da prestajete. To će potvrditi Vašu odlučnost, a potpora onih koji Vas okružuju pomoći će Vam da prestanete pušiti. Razgovarajte s liječnikom u vezi s sredstvima koja bi Vam pomogla da prestanete pušiti.

Otprilike 20 posto ljudi prestalo je pušiti uz pomoć nikotinskog flastera, 25 posto uz pomoć nikotinskih žvaka. Dostupni su također i nikotinski inhalatori i sprejevi. Također pitajte liječnika jesu li lijekovi na recept dobri za Vas. Razmislite o razgovoru s stručnom osobom ili o pridruženju grupe za potporu. Malo moralne podrške od nekog tko razumije kroz što prolazite može puno pomoći kada Vam slabi snaga volje.


Kada je teško prestati?


Prvih nekoliko tjedana je najgore. Pokušajte zapamtiti da će jednom biti lakše. U međuvremenu...


Unaprijed isplanirajte kada će Vas napasti želja za cigaretom. To su situacije kada biste inače posegnuli za cigaretom kao npr. kad Ste nervozni, ljuti ili tužni. Nazovite prijatelja, trčite na mjestu ili grickajte zdravu hranu. Stvorite nove dnevne navike. Počnite vježbati, oživite stari hobi ili započnite s novim. Zaposlite usta. Žvačite gume za žvakanje ili usta zabavite lizalicom. Zaposlite ruke. Pucketajte prstima, navlačite gumu ili se igrajte s loptom. Gledajte kako se gomila „novac od cigareta“. Planirajte da ga potrošite na nešto što ste oduvijek željeli. Nemojte se obeshrabriti ako ne uspijete. Većina ljudi kroz odvikavanje prolazi i do pet puta prije nego li uspješno prestanu pušiti – poanta je u tome da se uporno trude i na kraju uspijevaju.

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.