utorak, 25. prosinca 2012.

Mitovi o zdravlju


Pijte osam čaša vode dnevno, jedite devet porcija voća i povrća, izbjegavajte crveno meso – samo su neki od savjeta za koje većina ljudi vjeruje da mogu poboljšati zdravlje. Međutim, stručnjaci sa Harvarda ističu da nije sve tako crno-bijelo i da se pojedinih pravila ne moramo pridržavati u potpunosti.


- Osobe koje su izmislile stara pravila nisu uzele u obzir čitavu sliku. Očigledno je da postoji više staza do dobrog zdravlja nego što se ranije smatralo - ističe psiholog Alis Domar, koautorka knjige "Live a Little! Breaking the Rules Won't Break Your Health" (Živi malo! Nećeš se razboliti ako prekršiš pravila). Predstavljamo vam četiri uvriježena pravila koja slobodno možete da prekršite, a da ipak ostanete zdravi.

Staro pravilo: Pijte osam čaša vode na dan.
Novo pravilo: Unosite vodu putem hrane.

Preporuka o osam čaša vode dnevno smatra se zastarjelom, budući da izvjesnu količinu vode unosimo i kroz namirnice koje svakodnevno konzumiramo. Prema riječima Hauarda Murada, autora knjige "The Water Secret", voće, povrće i kuhane žitarice kao što je ovas obezbjeđuju vodu našem organizmu. Osim toga, na taj način unosimo i dodatne hranljive sastojke.

- Lubenica i krastavac su sačinjeni od 90 posto vode, a takođe sadrže i antioksidanse. S druge strane, ako popijete čašu vode, sve što ste unijeli u organizam je voda. Najbolji način da ispitate da li ste dovoljno hidrirani jeste da provjerite da li vam je urin blijedožute boje. Ako je nešto tamniji, trebalo bi da unosite više vode.

Staro pravilo: Jedite devet porcija voća i povrća.
Novo pravilo: Popunite polovinu tanjira plodovima.

- Ljudi često nisu sigurni koliko iznosi jedna porcija - napominje dijetetičar Rebeka Skričfild. Njen savjet je da prestanete da mjerite i brojite. Umjesto toga držite se jednostavnog pravila – neka polovinu vašeg obroka čini voće ili povrće.

- Dovoljno je da u doručak uvrstite jednu bananu i šaku borovnica - kaže Rebeka. Voće sadrži moćne antioksidanse koji štite krvne sudove i smanjuju rizik od srčanog udara i drugih povezanih bolesti.

Staro pravilo: Izbjegavajte crveno meso.
Novo pravilo: Umjerene količine govedine mogu biti zdrave.

Crveno meso je dugo smatrano "srčanim udarom na tanjiru" zbog toga što je bogato zasićenim mastima. Međutim, istraživanje stručnjaka sa Harvarda je pokazalo da rizik od srčanog udara povećavaju samo mesne prerađevine poput kobasica i viršli, ali ne i šnicle i neobrađeni odresci. Crveno meso je dobar izvor gvožđa i cinka, koji jačaju imunitet. Govedina sadrži nezasićenu linolnu kiselinu koja smanjuje rizik od raka. U svakom slučaju u konzumiranju crvenog mesa budite umjereni.

Staro pravilo: Održavajte indeks tjelesne mase između 18 i po i 25.
Novo pravilo: Zdravo se hranite, vježbajte i ne brinite o kilaži.

Doktori često koriste indeks tjelesne mase (broj koji pokazuje odnos tjelesne težine i visine) kako bi utvrdili da li je osoba gojazna, ali kritičari ističu da se na taj način potpuno zanemaruje mišićna masa. - Ljudi mogu biti različite veličine i oblika - podvlači Džoen Ikeda, nutricionista sa Berklija, koja tvrdi da osoba može biti zdrava bez obzira na indeks tjelesne mase. Studija Američkog medicinskog udruženja je pokazala da punije žene koje su u dobroj formi imaju manje šanse da obole od srčanih bolesti u odnosu na vitke žene koje rijetko vježbaju.

(vijesti.ba)

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.