ponedjeljak, 24. prosinca 2012.

Kako pojačati imunitet?


Spavajte manje, jedite više mesa i vodite ljubav što češće – navodimo vam 8 neuobičajenih načina na koje možete pripremiti organizam za nadolazeće još hladnije dane i spriječiti pojavu prehlade i gripe.


S dolaskom jeseni počinje i sezona gripa i prehlada. Više od 15 % populacije dobit će gripu do veljače, a hoćete li vi postati dio statistika ovisi djelomično o tome kako pripremite svoj imunološki sustav. Loša prehrana, pretjerano konzumiranje alkohola oslabljuju imunološki sustav, ali postoje načini za njegovo poboljšanje. Neki od njih će vas dosta iznenaditi:

* JEDITE MESO

Dovoljan unos proteina, kao i voća i povrća najjednostavniji je način za poboljšanje imuniteta. Osobe koje ne jedu meso, poput vegetarijanaca ili oni koji su na dijeti koja ga isključuje imaju slabiji imunitet.

Prosječna odrasla osoba treba 40 do 60 g proteina dnevno. Osim mesa unos proteina možete povećati jajima, sirom, mlijekom i orašastim plodovima. Međutim meso je dodatno bogato selenom i cinkom, dva minerala neophodna za imunološki sustav.

* NEKA VAM NOSU UVIJEK BUDE TOPLO

Vaša baka je imala pravo, umotajte se u toplo i na taj način ćete se zaštititi od gripe, međutim znanstvenici vjeruju kako je posebno važno ne nahladiti nos.

Naši nosovi su prva linija obrane imunološkog sustava. Smrzavanje nosa usporava funkciju dlačica koje pročišćavaju i sprječavaju ulazak bakterija i virusa u organizam.

* SPAVAJTE MANJE

Dok većina ljudi misli da će se osjećati bolje nakon dobro prospavane noći, umjerenost u spavanju jača organizam. Istraživanja su pokazala kako nakon nekoliko noći u kojima ste manje spavali nego inače imunitet raste. Ali ako ste pod stresom, nedostatak sna učinit će vas ranjivima i sklonima gripi i prehladi.

* NEMOJTE PITI PREVIŠE VITAMINSKIH TABLETA

Gutanje velike količine vitaminskih pripravaka vjerojatno neće smanjiti šanse infekcije. Mnogo je važnije zdravo se hraniti i u prehranu uvesti namirnice bogate vitaminima. Nekad se vjerovalo kako su vitamini glavni sastojak koji pomaže zdravlju, međutim danas je jasno da osim vitamina i minerala u namirnicama postoje druge sastojci jednako važni za organizam.

* VJEŽBAJTE TAI CHI

Tai Chi je drevna sportska vještina koja dolazi s Dalekog istoka, koja kombinira laganu tjelovježbu i opuštanje, kako bi se pojačala sposobnost koncentracije, razvila snaga i fleksibilnost. Istraživanja su pokazala kako redovito vježbanje povećava imunitet za 50%.

* NE IDITE NA DIJETU

Dok debljina povećava rizik infekcija, yo-yo dijete oštećuju vaš imunološki sustav.

Umjesto da neprestano pokušavate s novim dijetama odlučite se na zdravu prehranu i zdrav stil života. Jedite umjereno i vježbajte.

* VODITE LJUBAV

Prema istraživanjima provedenim u SAD-u ljudi koji imaju aktivan seksualni život imaju jači imunitet od onih koji žive u svojevrsnom celibatu.

* PIJTE JOGURT

Dnevna doza probiotika, tzv. prijateljskih bakterija, smanjit će rizik prehlada, ali i njihovo trajanje.

Njemačka istraživanja su pokazala kako dnevna konzumacija probiotika smanjuje trajanje prehlade za dva dana.

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.