srijeda, 12. prosinca 2012.

Energetski napici su opasni


Energetska pića su opasna

Treba priznati da konzerve s energetskim napicima uglavnom sadrže upozorenje: maksimalna dnevna doza ne bi trebalo da premaši 0,25 mililitara. To znači da ste popivši pola litra takvog pića već prekoračili dozvoljeni maksimum.


Svaki energetski napitak sadrži supstancu koja se zove taurin. To je aminokiselina koju naš organizam sam stvara u određenoj količini i koja učestvuje u razmeni materija. Ali po tvrđenju istraživača, naše telo samo reguliše količinu te aminokiseline i nisu mu uopšte potrebne dodatne količine spolja.

Naučnici za sada nisu razjasnili kako taurin deluje u kombinaciji s kofeinom. Stoga stručnjaci kažu da nauka još uvek ne može da kaže da li su tako velike doze taurina bezopasne.

Po mišljenju endokrinologa, svaka veštačka stimulacija organizma je štetna. Pretpostavimo da će vitamini i neke prirodne supstance sadržane u energetskim napicima biti izbačeni iz organizma zajedno s drugim otpadnim materijama, nusproduktima metabolizma. Ali veštačke boje, regulatori kiselosti i slični dodaci mogu da se nagomilavaju u organizmu i ne zna se do kakvih posledica to može da dovede. Osim toga, preterana stimulacija naših ćelija na kraju dovodi do njihovog iscrpljivanja. Pošto većina supstanci iz takvih pića deluje pre svega na nervni sistem, on prvi trpi posledice.

Ukoliko pijete energetske napitke s vremena na vreme, recimo jednom do dva puta mesečno kad osetite da ste premoreni, ništa strašno se neće dogoditi, poručuju neurolozi. Psihostimulativne supstance, koje se koriste u energetskim napicima, mogu da izazovu zavisnost ako se svakodnevno unose. Tako deluje kofein koji, sužavajući naše krvne sudove, prisiljava organizam da oseti opasnost i shodno tome izbaci adrenalin u krvotok. A organizam se privikava na adrenalin kao na neki narkotik. Stoga osobe s pojačanom osetljivošću nervnog sistema ne smeju da zloupotrebljavaju energetska pića.

Isto tako, te napitke treba da izbegavaju ljudi koji imaju problema s organima za varenje, upozoravaju gastroenterolozi. Kao svaki gazirani napitak, i energetski napici mogu da izazovu pogoršanje gastritisa. Uz to, taurin pomaže želucu da izluči sonu kiselinu i to veoma brzo. Ukoliko imate oštećenu sluzokožu želuca, stanje će vam se samo pogoršati i pospešićete nastanak čira.

Sa stanovišta uticaja na kardiovaskularni sistem, u energetskim napicima nema ničeg korisnog. Kofein i taurin mogu da doprinesu povećanju krvnog pritiska, ubrzanju pulsa, a kod nekih ljudi su u stanju da isprovociraju aritmiju. Ukoliko čovek ima predispoziciju za srčana oboljenja, redovno konzumiranje ovih napitaka (čak i jedna konzerva na dan) može da isprovocira probleme sa zdravljem.

Kome se ne preporučuje

trudnicama i majkama koje doje svoje bebe
mladima ispod 18 godina
starijim osobama (posle pedesete)
onima koji pate od nesanice i pojačane nervne razdražljivosti
ljudima koji pate od srčanih oboljenja i imaju povišen krvni pritisak


Šta su izotonici

Izotonici su napici koje ne treba brkati s energetskim napicima. U njima nema stimulativnih komponenata kao što su kofein i guarana. Izotonici sadže kompleks vitamina i minerala, koji u odgovarajućoj proporciji s vodom vraćaju snagu organizmu.


Izvor: Sonja.A


Energetski napitci - za i protiv

Budi.in

Većina energetskih napitaka sadrži puno kofeina koji trenutno podiže energiju. Dodatci šećera i nekih drugih tvari koje se mogu naći u takvim napitcima u nekim slučajevima može biti popraćena i određenim zdravstvenim problemima.

Iza naziva energetski napitci stoje gazirana pića upakirana u tanke limenke, koje sadrže velike količine kofeina i šećera zajedno s još nekoliko sastojaka poput vitamina B skupine, aminokiselina (taurin) i biljnih stimulansa poput guarane

Njihova prodaja je marketinški orijentirana mladima između 18 i 30 godina, a proizvođači su im nadjenuli imena koja asociraju na snagu, moć, brzinu i seksualnost nudeći na taj način stimulans od kojeg se čak i ''leti''.

Što se skriva u sastavu energetskih napitaka?

Jedan od sastojaka energetskih napitaka je taurin - aminokiselina koja pomaže u razvoju mozga te sudjeluje u regulaciji razine vode i elektrolita u krvi. Također, za taurin se smatra da posjeduje i antioksidativna svojstva.

Taurin se prirodno nalazi u namirnicama poput mesa, ribe i majčinog mlijeka, a dostupan je i u obliku dodataka prehrani. Neka istraživanja podupiru teoriju kako uzimanje taurina u obliku dodatka prehrani poboljšava sportsku izvedbu, čime se može objasniti njegovo dodavanje u energetska pića. Druge pak studije ukazuju kako unos kombinacije taurina i kofeina poboljšava mentalnu izvedbu, no u znanstvenim krugovima se za sada to pitanje smatra kontroverznim.

Gornja granica sigurnog unosa taurina je 3000 mg na dan. Višak taurina u organizmu izlučuje se uz pomoć bubrega. Međutim, ipak je važno pridržavati se temeljnog pravila o umjerenosti zbog toga što se o dugotrajnom i prekomjernom unosu taurina za sada premalo zna.

U sastav određenih energetskih napitaka ulazi i spoj pod nazivom glukuronolakton. To je supstanca koju tijelo prirodno proizvodi, međutim znanost još nije ispitala kakav utjecaj ima unos te tvari na ljudski organizam. Ipak, ako se usporedi unos glukuronolaktona iz prirodnih izvora hrane od 1-2 mg/dan i iz energetskih pića 840 mg - 1800 mg/dan, znanstvenici izražavaju određenu rezerviranost prema opravdanosti unosa tako velikih količina.

Ponekad proizvođači u sastav energetskih napitaka znaju dodati i vitamine B skupine. Zbog dodatka vitamina takva pića izgledaju zdravija, međutim dodana količina vrlo malo doprinosi preporučenom ukupnom dnevnom unosu vitamina.

Guarana je biljka podrijetlom iz Južne Amerike koja uz kofein sadrži i male količine teobromina, teofilina i tanina - stimulirajućih tvari koje se nalaze primjerice i u čaju. Općenito se smatra sigurnom za zdravlje, međutim može uzrokovati trovanje kofeinom ukoliko se kombinira s kofeinom.

Podižu li razinu energije?

Većina energetskih napitaka sadrži veliku količinu kofeina što može uzrokovati trenutno podizanje energije. Dodatno, i sadržaj šećerai nekih drugih tvari koje se mogu naći u takvim napitcima također sudjeluju u povećanju energetskih zaliha. Međutim, ti izvori pružaju energiju kratkog vijeka koja u nekim slučajevima može biti popraćena i određenim zdravstvenim problemima.

Primjerice, prevelik unos energetskih napitaka koji sadrže šećer može uvelike doprinijeti nakupljanju viška kilograma, dok prekomjeran unos kofeina uzrokuje nervozu, razdražljivost, nesanicu, ubrzan rad srca i povišeni krvni tlak.

Miješanje energetskih napitaka s alkoholom može biti još problematičnije. Energetski napitci mogu zatupiti osjećaj pijanstva što može dovesti do prekomjernog unosa alkohola i povećati rizik od opasnih ozlijeda.

U studiji koja je uspoređivala utjecaj unosa alkohola i unosa kombinacije alkohola i energetskog napitka zabilježeno je kako kombinacija ta dva stimulansa značajno smanjuje simptome koji se povezuju s prekomjernim unosom alkohola kao što su glavobolja, slabost, suha usta i narušena koordinacija, zbog čega osoba izgubi osjećaj da je popila previše i da je vrijeme za prestanak unosa alkohola.

Osim toga, alkohol djeluje dehidrirajuće na organizam čime dolazi do usporavanja metabolizma alkohola i do još veće intoksikacije. Miješanje alkohola i energetskih napitaka predstavlja ozbiljnu prijetnju za zdravlje i za život jer su zabilježeni slučajevi u kojima je ta kombinacija bila uzrokom srčanih zastoja kod mladih ljudi.

Za većinu ljudi, povremena konzumacija energetskih napitaka je dozvoljena. U slučaju da se konstantno osjećaš umorno i iscrpljeno, razmisli o rješavanju svog problema na bolji, odnosno zdraviji način. U tome pomaže nekoliko pametnih poteza kao što su dobar san, uključivanje tjelesne aktivnosti u svakodnevicu te naravno razborita prehrana.

Ukoliko se pridržavaš ovih savjeta, a ne osjećaš se bolje, savjetujemo ti da potražiš liječničku pomoć kako bi otkrio ne leži li možda u pozadini tvog umora neko medicinsko stanje, primjerice hipotireoza ili anemija.


Energetski napici: nuspojave o kojima trebate znati

Bočica energetskog napitka je popularan način da dobijete neophodnu energiju kada jednostavno nemate vremena za spavanje. Na žalost, cijena za dodatnih 3 ili 4 sata aktivnosti je prevelika.
Čak i prirodni energetski napici nanose štetu Vašem organizmu.


Što je energetski napitak?
Energetski napitak je bezalkoholno piće koje - prema tvrdnjama proizvođača - trenutno povećava razinu energije u organizmu.
Postoji nekoliko istraživanja koja potvrđuju da energetski napici zaista na kratko vrijeme povećavaju mentalne i kognitivne sposobnosti, budnost i fizičku izdržljivost.
Energija u energetskom napitku ne oslobađa se kao rezultat sagorijevanja kalorija, nego zbog stimulansa i vitamina, koje sadrži.

Što sadrži energetski napitak?
Energetski napitci obično sadrže ksantine (uključujući kofein), gaziranu vodu, taurin, B vitamine i neke biljke. Uobičajeni sastojci su guarana, yerba mate, akai, gingseng, ginkgo biloba. Ponekada u energetske napitke dodaju maltodekstrin, inositol, karnitin i kreatin.
Neki energetski napitci sadrže šećer, dok drugi brandovi ga zamjenjuju sladilima.
Nezaobilazni sastojak energetskih napitaka je kofein (često iz guarane ili yerba mate). Energetski napitci sadrže tri puta više kofeina nego kola.

Zašto su energetski napici štetni?
Iako Vam jedna bočica energetskog napitka neće ozbiljno naškoditi, 2-3 bočice dnevno mogu uzrokovati aritmiju, nesanicu, mučninu, nervozu, dehidraciju i bol u želucu.
U SAD-u nuspojave zbog uzimanja energetskih napitaka je jedan od čestih razloga posjeta hitne pomoći.

1. Energetski napici iscrpljuju energetske zalihe organizma
Svoje osnažujuće djelovanje energetski napitci duguju sintetičkom kofeinu, teobrominu i teofilinu. Ovi sintetički stimulansi pospješuju stvaranje adrenalina, koji ubrzava rad srca i cirkulaciju krvi.
Dotok krvi u mozak se povećava i počinjete se osjećati vedrije i snažnije.
Ali ova dodatna energija ne dolazi izvana, nego se crpi iz organizma. Takvo "osvježenje" nas kasnije košta: dolazi do još većeg umora, apatije i nesanice.
Redovito uzimanje energetskih napitaka može iscrpiti nadbubrežne žlijezde i izazvati bolest, koja se zove adrenalni umor.

2. Energetski napici stvaraju ovisnost
Kao i drugi stimulansi, energetski napitci stvaraju ovisnost. Mnogi korisnici takvih pića uskoro postaju njihovi taoci i doslovce ovise o njima.
Bez svoje dnevne doze energetskog napitka osoba se osjeća neraspoloženom i razdražljivom.

3. Energetski napici oštećuju unutrašnje organe

Zbog energetskih napitaka najviše pate srce i krvne žile, želudac i jetra.
Kardiovaskularni sustav često reagira na "umjetnu energiju" aritmijom, naglom promjenom krvnog tlaka i tahikardijom.
Želudac pati zbog ugljičnog dioksida, koji povećava stvaranje želučanog soka i kiselost želuca, što škodi gastrointestinalnom traktu.
Ugodni okus, boja i aroma energetskog napitka stvoreni su uz pomoć kemijskih tvari. Svaki energetski napitak ih sadrži na desetke. Sva ta kemija oštećuje našu jetru.
Zbog toga čak i zdravim odraslim ljudima preporučuje se da budu oprezni sa uzimanjem energetskih napitaka.
A da ne govorimo već o tome da energetskim napitcima nema mjesta u prehrani djece i adolescenata.

Prirodni energetski napici - bolji od sintetičkih?

Mnogi proizvođači dodataka prehrani su odlučili slijediti trend i počeli su sa proizvodnjom prirodnih, "zdravih" energetskih napitaka.
Primjer takvih energetskih napitaka su Forever Living FAB (sadrži taurin, guaranu, nezaobilaznu aloe veru, glutamin, karnitin, inositol, vitamine grupe B, gaziranu vodu, regulatore kiselosti, prirodnu boju, šećer i ksilitol) i Vision IFly (na bazi guarane, ginsenga, yerba mate, rhodiole rosea i ginkgo bilobe, sadrži glutamin, karnitin, kofein, fruktozu i vitamin C).
Međutim - oprez! Iako su prirodni, takvi energetski napici isto sadrže velike količine kofeina i djeluju kao stimulansi.
To znači da oni oslobađaju zalihe energije, koje su rezervirane u našem organizmu. Nakon perioda aktivnosti i euforije dolazi period pada energije i koncentracije.
Dugotrajno konzumiranje energetskih napitaka iscrpljuje Vaš organizam, nanosi štetu kardiovaskularnom sustavu i uzrokuje prijevremeno starenje.

Umjesto energetskog napitka
Ako ste umorni, ali nemate mogućnosti da odspavate, probajte sljedeće:
lagana vježba
lagano vježbajte 15 minuta da bi vratili energiju i koncentraciju
kratki odmor
sjednite u ugodan položaj, zatvorite oči i odmorite se 15 minuta
yoga, meditacija, vježbe disanja
ove metode zasigurno će Vam vratiti energiju i dobro raspoloženje
hladan tuš
ovo je provjereni način da se razbudite!
svježi zrak i sunce
izađite van i prošećite na svježem zraku
hrana koja daje energiju
obnovite razinu energije tako da pojedete sočno voće ili cjelovite žitarice
voda
popijte čašu izvorske ili pročišćene ionizirane vode

Dugoročno, razmislite o tome da izdvojite više vremena za san.

Sve drevne medicinske tradicije svijeta govore o važnosti energetskog balansa u organizmu. O ovom balansu ovisi naše fizičko i emocionalno zdravlje.
Naše tijelo nam daje do znanja što i kada trebamo raditi. Ako smo umorni znači da je došlo vrijeme da se odmorimo i obnovimo zalihe energije.
Uzimanje energetskih napitka remeti ovu prirodnu ravnotežu, što dugoročno može rezultirati problemima na psihičkom i fizičkom nivou.

Izvor: Alternativa


Energetska pića nisu za decu!

Gojaznost, srčani problemi i karijes samo su neke od posledica sa kojima mogu da se suoče mladi koji uživaju u energetskim napicima. Opasnost leži u kofeinu, koga u ovim pićima ima čak 14 puta više nego u običnim gaziranim sokovima.

Deca koja piju energetska pića sklonija su gojenju, jer nisu dovoljno aktivna da sagore kalorije koje na taj način unose, upozoravaju doktori.
Stručnjaci insistiraju da energetske napitke, koji sadrže između deset i 270 kalorija po čaši, nikada ne bi trebalo davati deci.
Umesto toga, treba im ponuditi vodu da bi utolili žeđ, uz preporučen dnevni unos voćnih sokova i mleka.
Glavni problem sa energentskim pićima je kofein, koga količinski ima čak 14 puta više nego u običnim gaziranim sokovima. Takav stimulans je povezan sa dijabetesom, kardiološkim problemima i poremećajima u ponašanju.


Stručnjaci iz Američkog akademskog udruženja pedijatara podsećaju roditelje na potencijalno negativne posledice korišćenja energetskih napitaka.

„Deci nikada ne treba energetsko piće. Za najveći broj dece koja se bave nekom fizičkom aktivnošću, obična voda je najbolji izbor", izjavila je doktorka Holi Bendžamin iz Dečije bolnice „Komer", pri Univerzitetu u Čikagu.
Bendžaminova dodaje da je kod većine dece nivo aktivnosti prenizak da bi istrošili kalorije dobijene iz energetskih pića i da time doprinose gojaznosti i kvarenju zuba.

„Adolescenti često nisu svesni šta unose u organizam, nekada jednostavno žele da spreče dehidraciju nakon vežbanja i inspirisani reklamama okreću se energetskim napicima", objasnila je doktorka Marsi Bet Šnajder.


Energetski napici i zdravlje

Izvor: zdravlje.krstarica.com


U Sjedinjenim Državama zabeležen je porast broja ljudi kojima je bila potrebna hitna medicinska intervencija nakon što su previše konsumirali neko od popularnih energetskih pića. Izveštaj pokazuje da se taj broj uvećao za više od 10 puta u periodu od 2005. do 2009. godine.





Energetska pića i hitna pomoć

Iako se u 44% slučaja energetska pića konsumiraju u kombinaciji sa alkoholom i pojednimim drogama, većina ljudi koji završe u hitnoj pomoći kaže da je uzimala samo energetsko piće.
“Velika pažnja se posvećuje energetskim pićima u kombinaciji sa alkoholom, a mi smo ustanovili da zapravo postoji više poseta hitnoj pomoći zbog upotrebe energetskih pića bez alkohola”, kaže Albert Vudvord, direktor klinike za bolesti zavisnosti i mentalno zdravlje.
Ljudi smatraju da je samo kobincija alkohola sa kofein pićima opasna, ali oni nemaju predstavu da su sama kafein pića takođe potencijalno problematična.
Eksperti koji proučavaju zdravstvene efekte energetskih napitaka smatraju da su novi nalazi iznenađujući i zabrinjavajući.
“Mi radimo dosta istraživanja o kombinovanju alkohola sa energetskim pićima i znamo da je to dosta rizično, ali što se tiče energetskih napitaka samih po sebi, postoji velika debata o toma da li su oni stvarno opasni, jer bi trebalo da sadrže istu količinu kofeina kao jedna šolja kafe, kaže Sesil Marczinski, profesor psihologije na Univerzitetu Severni Kentaki.
Mladi ljudi, uglavnom muškarci, imaju najviše šansi da upadnu u nevolju zbog energetskih napitaka. Osim toga, u izveštaju se navodi i sledeće:
Više od polovine poseta hitnoj pomoći zbog energetskih napitaka zabeleženo je kod osoba uzrasta od 18 do 25 godina.
Nešto stariji uzrast, od 26 do 39 godina, čini skoro trećinu poseta.
Tinejdžeri od 12 do 17 godina i stariji od 40 čine 11% poseta.
Muškarci čine skoro dve trećine od ukupnog broja poseta.
Stručnjaci smatraju da nije čudno to što tinejdžeri i mlade osobe konsumiraju ovakva pića, jer oni možda još uvek ne piju kafu. Ipak, smatra se da su takva pića opasnija od kafe iz nekoliko razloga. Ona su obično slatka i serviraju se hladna, što može biti primamljivo tinejdžerima da utole žeđ.


Simptomi predoziranja kofeinom
Među ove simptome spadaju brzi otkucaji srca, povišen krvni pritisak, groznica, uznemirenost, ćutljivost, konfuzija, kao i teškoće sa finom motornom kontrolom.
Navedeni simptomi mogu biti pojačani ako se pića sa kofeinom uzimaju u kombinaciji sa nekim lekom ili drogom.
Podaci pokazuju da je 27% ljudi koji su završili u hitnoj pomoći zbog energetskih napitaka uzelo i neki lek, najčešće stimulanse kao što je ritalin.
U oko 16% slučajeva, uziman je alkohol, a u 10% slučajeva energetska pića se uzimaju u kombinaciji sa drogama.


Mišljenje proizvođača

Proizvođači napitaka smatraju da su ove informacije pogrešne, tj. izvučene iz konteksta. U njihovom saopštenju navodi se da se zabeleži više od 123 miliona poseta hitnoj pomoći godišnje, a da je od toga manje od 1% slučaja povezan sa konsumiranjem energetskih napitaka.
“I pored toga, u izveštaju nema informacija o celokupnom zdravstvenom stanju onih koji su navodno konsumirajući energetske napitke završili u hitnoj pomoći”, navodi se u saopštenju.


Napomena

Bez obzira na to što su proizvođači donekle u pravu kad ističu da broj slučajeva nije velik, alarmantno je i opasno da su najviše ugroženi mladi, a da se broj komplikacija udesetostručio.
Očigledno je da energetska pića nisu baš pogodna za mlade osobe. Svakako ih ne treba piti u velikim količinama niti ih mešati sa lekovima, drogom ili alkoholom.


Da li znate kada ne smete da pijete energetske napitke?






Milioni rizikuju svoje zdravlje jer piju energetske napitke i kada nikako ne bi smeli.



Energetski napitci namenjeni su svojim formulama za osobe izložene jakim telesnim naporima. Flašica od 500 ml sadrži oko 150 kalorija, koje prosečna odrasla može sagoreti u 20 minuta bržeg trčanja, piše Tportal.Većina sadrži i visok nivo kofeina, koji je povezan sa srčanim problemima i poremećajima u ponašanju.

Jedine osobe koje bi trebalo da piju izotonične napitke su aktivni pojedinci koji rade vežbe izdržljivosti, navodi Evropska agencija za sigurnost hrane (EFSA).

Ipak, istraživanje jedne britanske agencije utvrdilo je da 11 miliona odraslih osoba u Velikoj Britaniji - uključujući četvrtinu muškaraca – konzumiraju te napitke u svojim kancelarijama. Jedan od pet Britanaca ispitanih u anketi priznaje da pije energetske napitke kad oseti umor, a 18 odsto ih koristi kao lek protiv mamurluka.

U 2010. u Velikoj Britaniji popijeno je 160 miliona litara sportskih napitaka. Studija je takođe otkrila da gotovo 80 odsto ispitanika zaboravi da popije vitalne tečnosti pre vežbanja, a 60 odsto ne razmišlja o potrebi hidratacije posle vežbanja.

Na pitanje šta je najvažnije za vežbanje, voda je bila na dnu lestvice ispod dobre sportske opreme i instruktora.

Profesor fizičkog vaspitanja na Lids Metropolitan Univerzitetu, dr. Pol Gateli kaže kako je nivo potrošnje i situacije u kojima ljudi konzumiraju sportska pića zabrinjavajuća. "Ovi su proizvodi dizajnirani za visoko aktivne sportiste koji imaju redovne, intenzivne treninge i rade vežbe u trajanju više od 45 minuta. Još više zabrinjava da ljudi ne piju dovoljno vode ili u pravo vreme."


Namirnice koje zamenjuju energetske napitke

Umesto da posegnete za energetskom tablom i napitkom, pojedite bananu, bareni ili pečeni krompir ili popijte zeleni čaj.

KADA osetite da vam je neophodna dodatna energija, ugledajte se na vrhunske sportiste kao što je Novak Đoković i umesto da posegnete za energetskom tablom i napitkom, pojedite bananu, bareni ili pečeni krompir ili popijte zeleni čaj.

Banana
NAUČNO je dokazano da biciklisti koji tokom vožnje pojedu bananu podjedanako efikasno mogu preći stazu dugu 75 kilometara kao i oni koji popiju neki energetski napitak.
Kada ste kao biciklisti koji se takmiče dugotrajno izloženi velikom naporu treba u razmacima od 10 minuta uzeti po manji zalogaj banane i popiti gutljaj vode.
Ali pošto se lako vari i bogat je izvor kalijuma banana je dobra i za brz oporavak posle velikog napora i treba je pojesti najkasnije sat vremena posle izlaganja takvom naporu.

Krompir
POŠTO sadrži poluspore šećere koji se relativno sporo razlažu u organizmu tri do četiri sata posle konzumiranja, ova namirnica podstiče stvaranje rezerve enzima glikogenina, što sprečava pad energije. Ovo je naročito važno za one koji treniraju krajem dana. Stoga treba da nekoliko sati pre treninga pojedete kuvani ili pečeni krompir sa komadićem maslaca ili preliven sa malo maslinovog ulja. Pire krompir, međutim izbegavajte jer kada se kuvani krompir izgnječi, glicidi koje sadrži pretvaraju se u brzosagorevajuće. Takođe izbegavajte pržene krompiriće, jer su suviše masni i dugo se vare.

Zeleni čaj
KAO bogat izvor polifenola, zeleni čaj ograničava mogućnost oštećenja mišića, naročito ako vaše telo nije dovoljno pripremljeno za velike napore. Zato tokom treninga s vremene na vreme popijte gutljaj zelenog čaja koji ste zasladili medom. Ukoliko trening traje duže, od sat vremena obavezno pijte i vodu.

(Novosti)











Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.