nedjelja, 28. listopada 2012.

Oči su najkompleksniji organ


Ukoliko niste znali, oči su poslije mozga najkompleksniji ogran u našem tijelu. Oči imaju čak dva miliona dijelova i proslijeđuju nam 36 000 informacija svakih sat vremena. Vanjski očni mišići koji pomiću oko su najjači mišići u tijelu. Oči su jedini organ u ljudskom tijelu koji radi sa svojim 100% mogućnost, bez ikakvog odmora. Također, oči mogu u samo jednom trenutku pokrenuti stotine mišića i organa u našem tijelu.


Oči su zaista jedan od najvažnijih organa našeg tijela, te stoga ih trebamo paziti i štititi. Najmanje što možete učiniti je redovno umivanje i obavezno skidanje šminke, posebno prije spavanja. Ako primjetite bilo kakvu promjenu sa vidom, poput zamućenog vida, poteškoća pri čitanju, čestih glavobolja, lošijeg vida na daljinu isl. veoma je važno da se odmah javite očnom ljekaru kako biste na vrijeme liječili bilo kakvu poteškoću. Također, zaštitite vaše oči ukoliko radite neki opsaniji posao, npr u laboratoriji, a poželjno je da oči propisno zaštitite od Sunca, i to ne samo ljeti već tokom cijele godine. Kada čitate ili gledate televiziju, obezbijedite odgovarajuću rasvjetu. Ukoliko vaš posao zahtijeva da provodite mnogo vremena za računarom, čitate ili i jedno i drugo, potrebno je da oči odmorite od vizuelno zahtjevnih poslova. Svakih 12-18 mjeseci otiđite na redovnu kontrolu kod oftalmologa kako bi na vrijeme poduzeli mjere za korekciju vida.

Još jedna veoma bitna stavka kada je zdravlje vaših očiju u pitanju, jeste prehrana jer vaše oči trebaju određene vitamine i minerale za održavanje njihove funkcije i zdravlja. Nedavne studije pokazale su da osobe koje imaju problema s očima i vidom općenito mogu promjene na očima ublažiti i usporiti dnevnim uzimanjem tvari s antioksidacijskim potencijalom u koje ubrajamo cink, selen, vitamin A, vitamin C i vitamin E. Pa tako, trebate jesti namirnice bogate cinkom kojeg ima u soji, iznutricama, špinatu, siru, grašku, tuni, sjemenkama tikve itd. Potom, hranu bogatu vitaminom A kojeg ima u mrkvi, špinatu, žumanjku, ribi i ribljem ulju. Također, važan je i vitamin C kojeg ima u agrumima, šipku, lisnatom povrću, paradajzu, paprikama, kupusu itd. Vitamin E prisutan je u ulju pšeničnih klica, suncokretovom ulju, zelenom lisnatom povrću, jajima, bademu, kikirikiju itd. Također, važan je dovoljan unos namirnica bogatih selenom, a njega možete naći u jajima, luku, soku od narandže, smeđoj riži, sjemenkama suncokreta, škampima itd.
Stoga, pravilno se hranite i čuvajte svoje oči. Iako mnogi kažu kako su oči ogledalo duše, prije bi se moglo reči da su one ogledalo svijeta koji vas okružuje. U toku života pruže vam 24 miliona slika svijeta oko vas, te doprinose 80% vašem ukupnom znanju.


{Ljepota}

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.