četvrtak, 11. listopada 2012.

Grčevi u nogama


Bolni grčevi mišića u nogama često nas iznenade noću. Dešava se da jak grč ljude probudi iz najdubljeg sna. Kod većine se ovaj problem javlja od 45. do 50. godine i to duplo češće kod žena. Dokazano je da je deficit magnezijuma čest uzrok grčeva.



 Veliki deo magnezijuma, važnog za sprečavanje grčeva u mišićima, unosi se putem namirnica biljnog porekla, kao što su povrće i žitarice
Magnezijum reguliše proizvodnju energije u ćelijama, razmenu materija i rad više od 300 enzima, štiti srce i krvne sudove, snižava nivo masti u krvi i sprečava slepljivanje crvenih krvnih pločica. Nervima i mišićima je takođe neophodan jer reguliše prenos nadražaja do mišića i sprečava trzaje i drhtanje.
− Najmanje deset odsto odraslih pati od nedostatka ovog minerala. Povećanu potrebu za magnezijumom imaju i mladi, odrasle osobe pod stresom ili one izložene velikim fizičkim naporima, trudnice, dojilje i stariji. Jednolična ishrana, stres, sportske aktivnosti i mišići izloženi pojačanom naporu, upotreba alkohola i hronična oboljenja često otežavaju postizanje potrebne dnevne količine magnezijuma − kaže dr Nebojša Stojanović.

ISHRANA JE VEOMA VAŽNA
Obratite pažnju na ishranu. Magnezijum je potrebno svakodnevno unositi putem hrane. Namirnice sa puno šećera, masti i belog brašna i gotova jela sadrže veoma malo magnezijuma, a kafa, „koka-kola“ i alkohol sprečavaju njegovu apsorpciju. Veliki deo magnezijuma se unosi putem namirnica biljnog porekla, kao što su povrće i žitarice. Orašasti plodovi (bademi, kikiriki i orasi) takođe sadrže velike količine magnezijuma. I prilikom kuvanja povrća u vodi gube se velike količine magnezijuma, a smrzavanjem namirnica gubi se gotovo 40 posto.
− Rafinirana hrana, alkohol, kafa, fosfati iz gaziranih pića i rafinirani šećer loše utiču na iskorišćavanje magnezijuma u organizmu. Prekomerna konzumacija alkohola utiče na nivo magnezijuma u organizmu jer alkohol podstiče njegovo izlučivanje preko bubrega − kaže dr Nebojša Stojanović, navodeći da se za vreme fizičke aktivnosti i u sauni znojenjem izbacuje velika količinu magnezijuma.

KO JE UGROŽEN
Aktivni sportisti naročito imaju potrebu za većom količinom magnezijuma. Takođe i oko 30 odsto trudnica pati od grčeva u mišićima, pa se preporučuje redovno uzimanje magnezijuma od početka trudnoće.
Pošto nismo uvek u mogućnosti da ishranom unesemo dovoljne količine, poželjno je i korišćenje preparata magnezijuma koji brzo pomažu. U dogovoru sa lekarom možete da uzimate i preparate magnezijuma u obliku tableta, dražeja, šumećih tableta ili u prahu. Stručnjaci preporučuju korišćenje šumećih tableta Biolektra Magnezijum 240 forte jer rastvaraju bez ostatka i veoma su podnošljive za upotrebu. Ove tablete sa svežim ukusom limuna se rastvaraju u vodi, omogućavaju trenutnu resorpciju i dodatni unos tečnosti.


Koliko je dovoljno?
Proverite da li se nalazite u stadijumu kada vam je potreban veći unos magnezijuma. Odrasloj osobi je dnevno potrebno najmanje 300 miligrama ovog dragocenog minerala, ali potreba se povećava u trudnoći, kada treba unositi najmanje 400 miligrama magnezijuma.
Za vreme dojenja, dnevne potrebe iznose 450 miligrama, a tokom perioda u kojem se redovno bavimo sportom ili napornim radom najmanje 400 miligrama.

{Zena}

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.