ponedjeljak, 2. travnja 2012.

Patlidžan reguliše nivo holesterola


Konzumiranjem određenih vrsta hrane ljudi mogu značajno da umanje nivo holesterola i smanje rizik od srčanih oboljenja ili moždanog udara. Na listi "dobrih" namirnica su patlidžan, jabuke, grožđe, jagode, koštunjavo voće, maslinovo ulje, pasulj, soja.

Najnovija studija rađena u Kanadi mogla bi potencijalno da spase milione ljudskih života, jer je istraživanje pokazalo da konzumiranjem određenih vrsta hrane ljudi mogu značajno da umanje nivo holesterola i poboljšaju šanse za izbegavanje srčanih oboljenja ili moždanog udara.

Pravilna ishrana i redovne fizičke aktivnosti su najvažnije za održavanje zdravih nivoa holesterola, koji je vrsta masnih naslaga i pomaže izgradnju i održavanje ćelija, piše u časopisu Američkog medicinskog udruženja.

Međutim, stručnjaci podsećaju da postoje različite vrsta holesterola, od kojih vrsta pod nazivom HDL promoviše zdravlje srca, dok druga pod nazivom LDL doprinosi srčanim oboljenjima.

Uobičajeni savet je da se umanji unošenje životinjskih masti, odnosno masti koje su u čvrstom stanju na sobnoj temperaturi, jer su one izvor LDL holesterola.

"Sluzavo povrće, poput patlidžana, uklanja holesterol iz organizma", navodi Dejvid Dženkins iz bolnice Sent Majkl u Torontu.

On je proučavao osobe koje su se pridržavale niskokalorične ishrane u kojoj je uključena takva vrsta hrane, jer je želeo da istraži da li su njihovi nivoi holesterola niži nego kod osoba koje samo konzumiraju niskokaloričnu hranu.

izvor: www.domaci.de 

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.