utorak, 28. veljače 2012.

Sljepilo je najčešća komplikacija šećerne bolesti

Kao najčešća komplikacija šećerne bolesti, javlja se dijabetesna retinopatija, odnosno oštećenje mrežnjače oka. Kod obolelih od šećerne bolesti rizik za nastanak slepila čak 25 puta je veći.

“Od dijabetesa bolujem oko 9 godina i jedno vreme sam ga bio zapostavio. Iznenada sam primetio kao da mi se nekakva magla pojavljuje pred očima i sve manje i manje sam video, pa sam sada krenuo da lečim to. Do sada sam ukupno imao 5-6 laserskih intervencija”, kaže jedan pacijent.

Komplikacije na očima se javljaju posle više godina, pre svega, loše regulisane šećerne bolesti.

Intervencija laserom omogućava da se na duži period odloži nastanak teških oštećenja.

Terapija laserom se individualno prilagođava potrebama obolelog i zavisi od težine nastalog oštećenja.

“Negde je dovoljno uraditi minimalnu terapiju i staviti nekoliko desetina laserskih pečata, npr. ako je oštećena žuta mrlja. A ponekad je potrebno staviti i više hiljada pečata ukoliko se radi o stvaranju novih krvnih sudova koje treba eliminisati. Nažalost, imamo mlade ljude koji ne vode računa o svojoj osnovnoj bolesti, koji u 20. i 25-oj godini imaju najteže komplikacije na oku”, rekao je načelnik Odeljenja za vaskularne bolesti oka i dijabet.

Lečenje oštećenja na očima, od trenutka nastanka, traje celog života baš kao i same šećerne bolesti.

Ukoliko se dijabetes ne drži pod kontrolom, ni laserske intervencije neće postići željeni rezultat.

Tada oštećenja na oku postaju veoma teška, a jedinu nadu pružaju izuzetno složene vitroretinalne operacije koje se izvode unutar samog oka.

“Ukoliko postoji odignuće mrežnjače najvažnijeg dela oka, ili kako mi volimo da kažemo, filma na fotografskom aparatau, onda je neophodno i tu mrežnjaču različitim tamponadama iznutra vratiti na svoje mesto. 

Zato je spas za dijabetičare u preventivi.

Važno je da dijabetičari svakih 6 meseci pregledaju očno dno, kako bi se blagovremeno otkrila oštećenja i ako je potrebno, preduzela laserska intervencija.

izvori: www.serbianforum.org
B92
Korisne informacije o zdravlju i prehrani možete pronaći na:



Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.