utorak, 7. veljače 2012.

Reducirajte svakodnevni stres !

Svakodnevno jurite kako bi završili “hiljadu poslova”, nervirate se na poslu, kod kuće, na ulici. Niste zadovoljni “prolaznim vremenom”, ali ne možete da popravite i izmijenite svoj život. Ipak, stanite malo i pokušajte se opustiti. Smirite se pa će i poslovi ići bolje.

Uzmite mentalnu pauzu

Otputujte u mislima “na ljetovanje”. Provedite 10 do 15 minuta u smirenom ambijentu zamišljajući neko mjesto iz snova.

Popijte jabučni sok

Zagrijte šoljicu svježeg jabučnog soka, dodajte mu malo cimeta i popijte. Jabuke reguliraju šečer u krvi i smiruju.

Potražite pomoć biljnih čajeva

Umjesto kafe i indijskog čaja, pijte umirujuće biljne čajeve od odoljena ( valerijana ) ili kamilice.

Kuhajte s lukom. Sve vrste luka su dobre za vas, ali je crveni luk najbolji jer sadrži kvercetin – sastojak koji prirodno smiruje.

Nosite zelenu odjeću, jer zelena boja smiruje. Japanska su istraživanja pokazala da boja zelenog okoliša najbolje odmara oči.

Probajte pripravke magnezija i kalcija. Udruženi, ta dva minerala prirodno “smiruju” adrenalin.

Jedite antistresna jela. Hrana bogata vitaminima B, kalijem, cinkom, magnezijem, selenom i manganom smiruje živčani sustav. Stoga ujutro jedite ječmenu ili zobenu kašu, pijte sok od mrkve, čaj od matičnjaka i uz to pojedite jednu bananu.

Tri pritiska = opuštanje. Neki praktičari medicine predlažu ovu akupresurnu tehniku u tri stupnja za smirenje i opuštanje.

Da ublažite tjeskobu…
Položite kažiprst i palac u udubinu ispod vrhova ključnih kostiju i blago masirajte da oslobodite “uklještenu” energiju.

Da smanjite stres…
Na laktu pronađite udubinu uz izbočinu kosti i pritisnite je. To je jedna od poznatih akupresurnih tačaka duž tzv. srčanog meridijana.
 
Da smirite živce…
Položite ruke na bokove, a palčeve stavite u udubinu iznad stražnice. Udahnite i dobro prisnite, a zatim izdahnite dok istodobno pokrećete kukove udesno. Ponovite 6 puta pokrečući kukove naizmjenično desno i lijevo.

Maštanje…
Sklopite oči, dišite duboko i polako razmišljajte o nečem što biste htjeli da vam se dogodi. Potom svoju maštariju zaogrnite u ružičasti veo i otpustite od sebe, da odlebdi daleko od vas.

Meditiranje
 Meditacija usporava otkucaje srca i obavija vas mirom. Odjenite prostranu odjeću, udobno se smjestite na stolac ili na pod i ponavljajte neku riječ, na primjer “san” ili “mir”. Radite to svaki dan 10 minuta uz smireno disanje.

Načinite uspavljujući jastuk. U jastučnicu stavite mirisno suho bilje koje možete nabaviti u dućanima zdrave hrane i biljnim apotekama, ili pak sami skupiti na nekom izletu. Udisanje prirodnih biljnih aroma usporava moždanu aktivnost i uvodi vas u opušteno stanje.

 Pojedite narandžu. Istraživanja su pokazala da vitamin C pomaže snižavanju razine stresnih hormona. U jednoj narandži ima 60 mg vitamina C što je dovoljno da vas smiri.

Jedite više škrobnih jela. Složeni ugljikohidrati poput tjestenine i krompira smirujuće djeluje na mozak

Posudite smiješan film.Smijeh opušta mišiće irastjeruje napetost, čime se pokreću pozitivni fiziološki procesi u tijelu.

Grickajte zelenu salatu. Ako ne možete zaspati, grickajte list neke od bezbrojnih vrsta zelenih salata jer sadrže smole koje uspavljuju.
 
Osmjehujte se. Tako svom mozgu upućujete psihološku poruku na koju on reagira lučenjem endorfina, prirodne tvari koja potiču dobro raspoloženje.

Govorite sporo. Psiholozi su primjetili da sporo ipažljivo izgovaranje riječi vodi općem opuštanju jer smanjuje broj otkucaja srca iusporava disanje.

Otjerajte napetost vježbom. Istežite ruke. Živčana se napetost nakuplja u predjelu stomaka, pa stoga isprobajte ovu jednostavnu vježbu. Sjednite iširom ispružite ruke istežući ih na obje strane. Dišite polako sve dok dok ne osjetite kako vam se opušta trbušni dio.

Otresite stres. Stanite uspravno, s rukama iza tijela. Isprepletite prste na leđima, duboko udahnite, zadržite dah dvije sekunde, a zatim izdahnite ipritom iza leđa oštro otresite šakama gore-dolje.

Budite aktivni. Mnoga su istraživanja pokazala da osobe koje dnevno vježbaju 30 minuta mnogo lakše podnese stresne situacije.

Dodajte čaju žličicu meda. Za manje od 5 minuta med će podići razinu šećera u krvi ismiriti vas.

Smirite se zvucima. Potražite specijalnu kasetu ili CD s jednostavnim zvučnim zapisima koji usporavaju moždanu aktivnost itako vas opuštaju.

Obojite svoje misli. Provjerite koliko će vas umiriti misao da vas obavija neka ugodna i smirujuća boja, primjerice boja limuna.

Začinite vodu za piće. U čašu tople vode stavite pola čajne žlice muškatnog orašćića. On sadrži tvar miristin koja uspavljuje i daje osjećaj blaženstva.


izvor: www.ljepotaa.blogger.ba
Korisne informacije o zdravlju i prehrani možete pronaći na:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.