četvrtak, 9. veljače 2012.

Proljetni umor

Konačno proljeće, a osjećate se iscrpljeni, umorni i često vas boli glava. Umor je stanje iscrpljenosti i smanjene sposobnosti za tjelesni i mentalni rad. Povremeno ga osjećaju svi.

Na umor se žale ljudi u najproduktivnijem dobu, između 20. i 40. godine, naročito žene, a posebno zaposlene majke s malom djecom. Često je posljedica stresa, nedostatka odmora, slabih životnih navika i napornog posla.

Znak za uzbunu

Kratkotrajni umor ne bi trebao biti znak za uzbunu, jer je to normalna pojava nakon tjelesne ili duševne opterećenosti kada organizam jednostavno treba odmor.

No, postoji i specifični, proljetni umor. U vrijeme kada se on javlja bilježi se pad efikasnosti na poslu, smanjenje fizičkih sposobnosti, a često i pad imuniteta.

U proljeće se, naime, mijenja ritam života, što može biti naporno za tijelo. Rast temperature tjera tijelo na hlađenje, dotok krvi u organe se povećava, pa tijelo koristi više energije i zbog toga veći umor.

Proljetni umor najčešće utječe na ljude koji imaju slabiji imuni sistem i slabiju fizičku kondiciju.

Kao i kod drugih bolesti, protiv umora se možemo boriti sami. Prije svega, važan je zdrav način života, zdrava prehrana, puno kretanja i dovoljno odmora. Preporučuju se aktivnosti koje nas vesele, daju nam smisao u životu i jačaju unutrašnju energiju.

Istraživanja u posljednjih 10 godina otkrila su zanimljive činjenice. Nizak nivo jednog koenzima poznatog kao Q10 može dovesti do osjećaja umora i preranog starenja organizma.

Izbor namirnica

Zadatak spomenutog koenzima je da "budi" ćelije tako da one troše više kisika. A što više kisika one troše, to je tijelo bolje prokrvljeno i aktivnije.

Koenzim Q10 možemo pronaći u mesu, žitaricama, povrću, jajima, ribi, soji, lješnjacima i mliječnim proizvodima. Nutricionisti preporučuju da se te namirnice što više konzumiraju sirove, jer se Q10 preradom gubi.

Napunite tijelo energijom

Ako i vi spadate u osobe koje je napao proljetni umor, savjet vam je jednostavan: Napunite se energijom.
Evo kako:

1. Pođite na spavanje ranije nego obično, ali ujutro se ne izležavajte u krevetu, već ustanite čim se probudite. I vježbajte barem pet minuta pored otvorenog prozora. 


2. Tuširajte se naizmjenično toplom i hladnom vodom, tako da hladna bude posljednja. Nakon toga se dobro istrljajte ručnikom, od periferije tijela prema srcu. Navečer pomaže topla kupka s eteričnim uljima, koja potiče metabolizam i krvotok.

3. Doručkujte bez žurbe, obavezno dodajte neku od namirnica koje smo naveli kao izvor koenzima Q10.

4. Tokom dana budite tjelesno aktivni najmanje 30 minuta, trčite, hodajte, plivajte i slično.

5. Neophodno je popiti najmanje 1,5 litara vode na dan. Ona povećava osjećaj tjelesne snage i regulira probavu, čime se smanjuje i osjećaj umora. Ova je preporuka posebno važna za starije osobe koje često zaborave piti vodu.

izvor: www.ljepotaizdravlje.bloger.hr

Korisne informacije o zdravlju i prehrani možete pronaći na:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.