petak, 17. veljače 2012.

Pravilno držanje tijela,

Pravilno držanje tijela je udoban uspravan položaj u kojemu su glava, trup i noge položeni uravnoteženo jedno iznad drugoga u opuštenoj, ali ravnoj liniji. Kruto uspravno vojničko držanje više se ne smatra zdravim.

Kako provjeriti svoje držanje tijela Stanite prislonjeni uza zid gornjim dijelom leđa, stražnjicom i petama. Uvucite ruku između križa i zida. Ako ruku možete pomicati unutra i van, a da pritom ne dodirujete ni leđa, ni zid, držanje tijela vam je pravilno. Ako između vaših leđa i zida ima previše prostora, leđa su vam vjerojatno savijena prema naprijed više nego što treba – to stanje je poznato kao lordoza ili udubljena leđa.

Ispravljanje blažih oblika lordoze Lordozu uglavnom uzrokuje veliki trbuh ili slabi trbušni mišići. Često se može ispraviti gubitkom težine i vježbanjem trbušnih mišića kako bi ojačali. Korektivne vježbe uključuju trbušnjake. Drugu vježbu izvodite tako što ćete stati uza zid sa stopalima udaljenima nekoliko centimetara od zida. Nagnite zdjelicu prema naprijed tako da donjim dijelom leđa možete dotaknuti zid. Kad stojite ili sjedite, lagano ispravite donji dio leđa.  ene bi trebale što manje nositi cipele s visokim potpeticama.

Pogrbljena leđa To je čest problem kod adolescenata. Pogrbljeno držanje obično se ispravi samo od sebe tijekom rasta i stjecanjem samopouzdanja. Ohrabrujte ih, no nemojte im prigovarati zbog nepravilno držanja tijela. Savjetujte se s liječnikom ako problemi s držanjem tijela postanu ozbiljniji ili osjetite li bol.

izvor: www.savjetnica.com


Korisne informacije o zdravlju i prehrani možete pronaći na:






Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.