subota, 18. veljače 2012.

Zdrava starost

NE ZABORAVITE GINKO Pomozite svom pamćenju da ostane mlado uzimajući svakodnevno ekstrakt ginka (Ginkgo biloba) . Ispitivanja su pokazala da ginko poboljšava dotok krvi u mozak, tako da ova ljekovita biljka može smanjiti opasnost od moždanog udara – te gubitka pamćenja, vrtoglavice i depresije koji mogu uslijediti nakon njega. Preporučenu prosječnu dozu od 40 mg treba uzimati tri puta na dan, ili dvaput ako se radi o 15 kapi tinkture.

PODSJETNIK ZA GIPKOST Održavajte zglobove opuštenima i savitljivima – i ublažite ukočenost koja prati artritis vezan uz proces starenja – redovitim laganim vježbama istezanja iz joge.

PROŠIRENE VENE UKLONITE MASAŽOM Ako vas brinu proširene vene, umasirajte ružmarinovo ulje u noge kako biste pobolj šali krvotok. Ulja čempresa i kamilice mogu smanjiti otekline i upalu te ublažiti bolove.

DANAS SUNČANE NAOČALE, SUTRA BISTAR VID Da vam mrena ne bi zamaglila vid u starijoj dobi, nosite sunčane naočale koje ne propuštaju štetne UVB zrake. Nosite ih čak i kad je svijetao, a oblačan dan.

LIJEK ZA UPALJENE OČI S pomoću hidroterapije potaknite cirkulaciju u očima i smanjite opterećenje i naprezanje oka koje je posljedica pretjerane uporabe očiju i bolesti srednje dobi poput glaukoma. Tri puta na dan izmj enjujte svake tri minute vruće i hladne obloge.

SPRIJEČITE ZATVOR ŠETNJOM Prije negoli posegnete za laksativom, pokušajte zatvor odagnati hodanjem. Redovita tjelovježba odličan je način da se riješite kroničnog zatvora, a ne povlači za sobom nijednu od mogućih popratnih pojava laksativa, koji vam mogu oštetiti sluznicu i ozlijedili živce obodnog crijeva.

POKRENITE SE Redovita tjelovježba, zdrava prehrana i najmanje osam čaša vode na dan pomoći će vam da izbjegnete zatvor – i hemoroide – dok starite.

POČNITE OD ŽITARICA Da biste spriječili divertikulitis – bolest crijeva i kolona koja se javlja češće u starijih osoba – povećajte unos vlakana i vode te počnite redovito vježbati.

SADA SE ČUVAJTE DIJABETESA Da biste na najmanju moguću mjeru smanjili vjerojatnost dobivanja šećerne bolesti u odrasloj dobi (tip II) , zadržite težinu koja odgovara vašoj visini, vježbajte i jedite hranu bogatu raznolikim hranjivim tvarima.

PRESTANITE PUŠITI I SMIRITE SE Zadržite mladenački izgled kože – i smanjite vjerojatnost dobivanja emfizema dok starite – prestankom pušenja. Da biste pospješili opuštanje tijekom odvikavanja od nikotina, iskušajte meditaciju, vođeno predočavanje, biofeedback i umirujuće ljekovito bilje poput kamilice (Matricaria recutita) i odoljena ( Valeriana officinalis).

MASAŽOM DO ZDRAVIH DESNI Da biste desni održali mladenački zdravima, zaštitili ih od infekcija i ubrzali njihovo zacjeljivanje, masirajte ih redovito uljem s vitaminom E ili melemima od mire (Commiphora molmol) ili hidrastisa (Hydrastis canadensis) .

VJEŽBE ZA ZDRAVIJA STOPALA Spriječite probleme sa stopalima koji se često javljaju tijekom starenja tako da odmah počnete jačati stopala. Evo jedne jednostavne, a korisne vježbe: naučite podizati predmete nožnim prstima.

zrKOSA SUTRA? Da biste ojačali vlasište i pospješili rast nove kose, upotrijebite tonik napravljen od tradicionalnog kineskog ljekovitog bilja poput dvornika (Polygonum multiflorum ), plodova običnog vučca (Lycium barbarum), korijena kinesko g naprstka (Rehmannia glutinosa ), kineskog jama (Dioscorea opposita) ili drijena (Cornus officinalis) . Možete isto tako iskušati biljne kapi; 15 kapi od poljske preslice (Equisetum arvense) dvaput na dan ojačat će korijen i potaknuti rast kose.

JAČANJE ARTERIJA Da biste ojačali stijenke arterija – i izbjegli aneurizme i moždane udare – otiđite k stručnjaku za homeopatiju i raspitajte se o preventivnom lijeku po imenu Baryta carbonica.

JELO KAO SAMOOBRANA Zdrav imunološki sustav najbolja je obrana protiv mnogih nevolja koje se pojavljuju s godinama. Dobre prehrambene navike, poput uzimanja preporučenih dnevnih doza vitamina A, skupine B, vitamina e i E te minerala cinka i selena, održavat će vaš zdravstveni sustav j akim. Vitamini A, e i E, uz dodatno voće i povrće iz prehrane, mogu suzbijati učinke starenja koje izazivaju slobodni radikali, nestabilne molekule u organizmu koje mogu oštetiti stanice i koje s e dovode u vezu s oštećenjem živaca i problemima s vidom.

MILOVANJEM DO LJUBAVNOG DOŽIVLJAJA Starenje ne mora značiti prekid seksualnog života. Naizmjence se polako i nježno dodirujte i milujte da biste oživili zanimanje za seks.

STISKANJEM ZAUSTAVITE INKONTINENCIJU Starenje može donijeti inkontinenciju, osobito ženama. Ako svaki dan posvetite nekoliko minuta stezanju mišića koji kontroliraju mokrenje, možete ih ojačati i time ovaj problem ublažiti ili uvelike staviti pod nadzor.

ČUVAJTE JETRU Da bi vam jetra bila zdrava, ograničite potrošnju alkohola, izbjegavajte nekuhane školjkaše i raspitajte se kod travara za oslobod (Silybum marianum) , biljku koja navodno potiče zdravo funkcioniranje jetre.

ZAŠTITA VITAMINOM E Menopauza i nadomjesno hormonsko liječenje u žena mogu povećati opasnost od raka dojke i drugih problema s dojkama. Stručnjaci preporučaju zaštitnu mjeru uzimanja najmanje 400 MJ vitamina E.

NJEGUJTE NOKTE Zadržite zdrave, savitljive nokte s pomoću ljekovitog bilja i minerala. Nastojte redovito uzimati poljsku preslicu (Equisetum arvense) , 15 kapi dvaput na dan i 30 do 40 mg cinka svaki dan.

NAČIN DA ISKORIJENITE SLATKIŠE Da biste izbjegli dobivanje na težini u srednjoj dobi, dodajte u salatu lišće maslačka ( Taraxacum officinale) ili od njega skuhajte čaj; time možete poboljšati rad metabolizma i smanjiti žudnju za slatkišima.

VJEŽBANJEM DO JAKIH KOSTI Morate se pokrenuti da biste smanjili gubitak koštane mase i spriječili osteoporozu. No nije svako kretanje isto. Da biste održali kosti snažnima, morate raditi vježbe opterećenja – one koje opterećuju kosti, poput trčanja, hodanja, tenisa, baleta, penjanja stubama, aerobike i dizanja utega. I morate vježbati najmanje tri puta svaki tjedan 30 do 45 minuta. Čini se da se plivanjem i vožnjom bicikla, što su dobre kardiovaskularne vježbe, ne sprečava i osteoporoza zato što se njima kosti ne opterećuju dovoljno.

OBRANITE SE OD MOŽDANIH UDARA Smanjite opasnost od moždanog udara – najčešću u osoba starijih od 60 godina – tako da jedete hranu s malo masti, a bogatu hranjivim tvarima koje otklanjaju vjerojatnost moždanog udara, poput kalija, magnezija, vitamina E i esencijainih masnih kiselina kakve se nalaze u ribljem ulju.

PREHRANA ZA MOKRAĆNI MJEHUR Opasnost od raka mokraćnog mjehura povećava se kako starimo. Poduzmite preventivne mjere obogaćujući prehranu vitaminom B6, beta karotenom i selenom. Svježe voće i povrće najbolji su izvori.

izvor:www.savjetnica.com


Korisne informacije o zdravlju i prehrani možete pronaći na:








Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.