nedjelja, 19. veljače 2012.

Kako se boriti protiv zimske depresije?

Hladnoća i kraći dani s manje svetlosti često utiču na naše raspoloženje, pa nije čudno što smo zimi lošije raspoloženi ili što patimo od zimske depresije.

Neraspoloženost koja dolazi u vreme hladnih dana usled manjka svetlosti prvenstveno je individualna, a njoj su skloniji osetljivi ljudi. Zimska depresija prvenstveno se ispoljava u lošijim društvenim odnosima, poteškoćama sa spavanjem i osećajem umora, iscrpljenosti i bezvoljnosti.

Da bi se izbegli ti neprijatni problemi, preporučuje se redovno vežbanje i fizička aktivnost. Upravo je to ključ sprečavanja zimske depresije.

Pojačana telesna aktivnost, posebno ona koja jača kardiovaskularni sistem, podstiče izlučivanje endorfina koji su ključni za osećaj sreće i zadovoljstva. Poslepodnevna šetnja po svežem vazduhu može učiniti pravo čudo za vaš organizam i raspoloženje, a posle ćete biti puni energije.

Sunčanim danima, kada ste god u prilici, preporučuje se boravak na svežem vazduhu. Naime, zimska depresija nastupa i zbog nedostatka vitamina D i uzrokuje promene raspoloženja i poteškoće sa spavanjem, pa često osećamo tugu i glad.

Vitamin D obezbedite i uzimanjem dodataka ishrani i konzumiranjem određene hrane kao što je riba, gljive, jaja i meso, a to će vam pomoći da ostanete zdravi, fit i dobro raspoloženi tokom zime.

Zimska depresija često nas navodi da utehu potražimo u nezdravoj hrani prepunoj ugljenih hidrata, stoga treba pripaziti i grickalice zameniti zdravijom verzijom. Upravo zbog toga je nakupljanje viška kilograma češće zimi nego leti, a nezadovoljstvo vlastitim izgledom samo će pojačati osećaj nezadovoljstva.

Izvor: www.serbianforum.org

Korisne informacije o zdravlju i prehrani možete pronaći na:







Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.