nedjelja, 19. veljače 2012.

Alergija na lijekove

Zašto je sve više alergija na lekove?

Alergijska se reakcija može javiti na bilo koji lijek, a promjene na koži su raznolike, uvijek simetrično raspoređene.

Sve je češća pojava da ljudi uzimaju nekontrolirano uzimaju lijekove, često i u pretjeranim količinama, a sve to za posljedicu ima sve češću pojavu alergijskih reakcija reakcija koje nisu posljedica preosjetljivosti, nego nastaju ili zbog nuspojave lijeka ili uzimanja prevelike doze.

S obzirom na to da sve više osoba koristi dva ili više medikamenata, sve je više pojava u organizmu koje nastaju kao posljedica njihove interacije. Zato je važno da svaki pacijent obavijesti svakog doktora kod kojeg dolazi o lijekovima koje već troši.

Visoke doze

Način primjene, trajanje liječenja, doza i učestalost uzimanja utječu na pojavu reakcija preosjetljivosti na lijekove, tako da dugotrajna primjena visokih doza te česta primjena istog lijeka povećavaju opasnost od pojave alergije.

Alergijska se reakcija može javiti na bilo koji lijek, a promjene na koži su raznolike, uvijek simetrično raspoređene. Simptomi se javljaju nekoliko minuta do nekoliko sati nakon uzimanja lijeka.

Lijekovi na koje se najčešće javljaju alergijske reakcije su: analgetici, antipiretici, antibiotici (penicilini, cefalosporini), sulfonamidi, antituberkulotici, jod, barbiturati, fenotiazin,serumi, vakcine, anestetici itd.

Alergijske reakcije ne nastaju uvijek na glavnu hemijsku supstancu, nego i na tvari pridodane lijeku, kao što je omotač tablete. Neke od najčešćih promjena koje su posljedica alergijske reakcije na lijek su sljedeće:

1. Urtikarija - manifestira se pojavom urtika koje brzo nastaju i brzo nestaju, a prisutan je i veoma intenzivan svrbež.

2. Angioedem - pojava akutnog otoka kože ili sluznica, a najčešče zahvaća kapke, usne, jezik, larinks, farinks, te područje oko zglobova.

3. Crvenkasti osipi u nivou kože koji svojim izgledom podsjećaju na neke infektivne dječije bolesti.

4. Eritrodermije - kada je koža čitavog tijela crvena,zadebljala i prekrivena ljuskama.

Burne reakcije

5. Toksična epidermalna nekroliza je izrazito burna reakcija uzrokovana lijekovima koja u 30-40 posto slučajeva završava letalno. Mogu je uzrokovati bilo koji lijekovi.

Na koži čitavog tijela pojavljuju se crvenilo i veliki mjehurovi, te se potom stvaraju velike ogoljele površine. Zahvaćene su i sluznice. Pacijenti imaju visoku temperaturu.

6. Anafilaktički šok je također veoma opasno stanje u kojem pacijent postaje blijed, znoji se, ima bolove u stomaku, proljev, pad krvnog tlaka, ubrzan puls, otežano diše, a na koži se pojavljuju urtike i prisutan je svrbež. Ovim pacijentima je potrebna hitna medicinska pomoć jer u suprotnom mogu nastati konvulzije i smrt.

Zato lijekove treba uzimati samo kad su oni neophodni i to po preporuci ljekara, a ne kupovati ih u slobodnoj prodaji, bez recepta ili po preporuci osoba koje nisu za to ovlaštene.

Šta sve može biti zahvaćeno alergijom

Osim na koži alergija na lijek može se manifestirati i na drugim organskim sistemima: javlja se svrbež, može biti povišena tjelesna temperatura, glavobolja, vrtoglavica, mučnina i opća malaksalost, otok zglobova. Ako je zahvaćana muskulatura bronha mogu se pojaviti simptomi spastičnog bronhitisa. Može doći i do oštećenja bubrega, a ako je pogođena koštana srž, mogu nastati leukopenija, trombocitopenija ili hemolitička anemija.

Korisne informacije o zdravlju i prehrani možete pronaći na:







Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.